سل تل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس هاشمی با پیش روی اینکه داخل حال مجهز معلومات مربوط به صادرات لوازم شوهردار تا خاتمه سال ١٣٩٧ در دسترس است، تصریح کرد: کولر آبی یخچال و آبگرمکن کالاهای واقعی صادرات ایران هستند و سالانه و بسته به شرایط به طور متوسط ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار صادرات در صنعت رخت خانگی ادا می شود.

وی همچنین عراق، افغانستان و ترکیه، پاکستان، امارات و اردن را مقاصد صادرات رخت شوهردار عنوان کرد و گفت: با توجه به ملاحظات امنیتی ناشی از تحریم ها معلومات دقیقی از نمونه صادرات در سال بود ندارد.

دبیر انجمن صنایع لوازم شوهردار ایران درون ادامه درون پاسخ به اینکه آیا با وجود مشکلات مربوط به تامین ارز و مواد اولین و نیز برون رفت برندهای اجنبی از سرزمین امکان این استاندارد صادرات در سال سیال وجود دارد؟ تصریح کرد: صادرات یک مقوله استثنا از راسته در است و اگر راه اندازی توسعه تجارت و بانک مرکزی تسهیلات لازم تو زمینه بازگشت ارز انجام دهند و همچنین بازارهای صادراتی حیات داشته باشد، صادرات ضابطه خودش را طی می کند. البته قطعا بازار داخل رجحان واحدهای صنعت است.

بوسیله گفته وی به طور کلی با داخل نظر گرفتن توانمندی تولید کشور و نیاز بازار داخل صادرات سالانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار حساب دان است.

اردیبهشت ماه امسال معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از برنامه ریزی برای صادرات کالا خانگی در سال سیال خبر داده و گفته بود که پیش بینی می شود که تو سال سیال ۱۶۰ میلیون دلار متاع خانگی صادر شود.

موافق اعلام وزارت صنعت، معدن و بازرگانی (صمت) هدف این وزارتخانه تولید ۱۱.۶ میلیون دستگاه لوازم شوهردار در سال سیال است، اما تقاضا درون این راسته حدود ۱۲.۵ میلیون دستگاه و بخش اعظم آن در جزء لوازم خانگی کوچک است. از طرف دیگر واردات کالاهای این مقدر شدن غم از سال ۱۳۹۷ و در معلول محدودیت های ارزی ممنوع شد و درون سال گذشته افزودن قاچاق کالا درون پی ممنوعیت واردات و تکثیر چشمگیر نرخ ها باعث شد که بالاخره  آئین نامه اجرایی شناسه های متاع و رهگیری رخت در بخش لوازم خانگی عمل شود. در این راستا از ۱۵ دی ماه سال گذشته اعلام شد که اگر گروه های کالایی گلچین شده داخل حصه لوازم خانگی درون سطح راسته دارای شناسه کالا نباشند، قاچاق تلقی می شوند.
  • ۹۹/۰۷/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی