سل تل

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش ایسنا و به نقل از کانکشن، این نمایشگاه که برای گرامیداشت داوینچی ستاره فیروز دست رنسانس همزمان با پانصدمین سالروز درگذشتش زیبایی داده شده است از بیست و چهارم اکتبر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

امکان خریداری هیچ بلیتی بوسیله رخ حضوری وجود نخواهد داشت و بلیت ها تنها بوسیله رخساره پیش فروش ارائه خواهند شد. این بلیت ها شامل دیدار کلی از موزه و نمایشگاه موقتی «داوینچی» می شود.

این مقدماتی باری است کهموزه لوور از چهار ماه پیش از افتتاح یک نمایشگاه، بلیت ها را بوسیله صورت پیش معامله عرضه می نرم. هر چند ارسی لوور پیش از این بلیت های یک نمایش را به عارض پیش ابتیاع عرضه کرده بود. در سال ۲۰۱۸، موزه لوور از همین روش برای خرید بلیت های نمایشگاه «ورمیر» ستاره مطرح هلندی استفاده کرد. با این حال پیش معامله بلیت، چهار ماه پیش از آغاز یک نمایش را می استعداد اقدامی بی سابقه توسط ملکی لوور محسوب کرد.

این نمایشگاه بزرگ بسیار از ۱۲۰ جای پا از «لئوناردو داوینچی» از عموم تابلوهای نقاشی و تندیس های این هنرپیشه را که برخی از آن ها از معتبرترین مراکز هنری بسته محزون شده اند، تو پیاده شدن هم به نمایش خواهد گذاشت. فدایی از مؤسسات هنری که آثار خود را برای برگزاری این نمایشگاه بوسیله طور موقت بوسیله موزه لوور منتقل کرده اند محتوی «بنیان فرانسه»، «مجموعه سلطنتی بریتانیا»، موزه «بریتانیا» و «گالری ملی بریتانیا»، موزه «متروپولیتن» نیویورک می شود.

کفش لوور فرانسه با وجود ۱۰.۲ میلیون بازدیدکننده داخل سال گذشته بوسیله عنوان پربازدیدترین موزه جهان محسوب می شود.
آمازون برای اولین بار، درون جریان نشست re:Mars داخل لاس وگاس، پهپاد ترابری طولانی الکتریکی خویشتن را به عرضه گذاشت. در طراحی این پهپاد، بی آرامی از هلیکوپترها و هم از هواپیماها وحی پژمرده شده است. این پهپاد، بسان یک هلیکوپتر، از اقتدار نشست وبرخواست عمودی برخوردار است و می تواند از حالت تصعید عمودی به پرواز افقی تغییر وضعیت دهد. این پرنده که به قیافه شش گوشه مدل سازی شده، دارای پوشش هایی در هر ۶ طرف است که تیغه ها را از کنار پوشش می دهند و امان پهپاد را افزایش می دهند.

براساس ادعای آمازون، فعالیت این پهپاد سبب تحویل سفارش های کاربران در ماه های آینده شروع خواهد شد؛ اما ظاهر زدودن که از این وسیله کجا استفاده خواهدشد. دیگر نکته ی حائز اهمیت، حیات حسگرها و واحدهای پردازشی خیلی در این پهپاد است که امکان اجرای انواع مختلفی از الگوهای یادگیری ماشین را برای آن به ارمغان می آورند؛ الگوهایی که موجب اضافه کنف این پرنده می شوند.



این مقدماتی باری است که آمازون بوسیله طور اشتراکی در ارتباط با استفاده از حسگرهای تصویری، گرمایی و فراصوتی (Ultrasonic) که توسط این شرکت ترقی داده شده اند صحبت می یواش. دیگر مسئله ی جدیدی که توسط آمازون تشریح شده، نحوه ی مانوردهی پهپاد بخاطر فرود درون محل موردنظر است.درون مدل سازی این پهپاد از هلیکوپترها و هواپیماها الهام گرفته شده است

درون این حوزه، تمرکز آمازون کنار افزایش ایمنی پهپاد است، تا جایی که این پرنده بتواند بوسیله طور مستقل پروازی مصون داشته باشد. هدف این است که حتی داخل صورت قطع ارتباط با شبکه، پهپاد جدید بتواند بوسیله صورت خودکار، در مواجهه با چالش های پیش بینی نشده واکنشی مناسب داشته باشد.

وقتی این پرنده در وضعیت پرواز افقی است و مانند به یک هواپیما پرواز می کند، تا حدی به TIE Fighter-ها در کلکسیون ی جنگ ستارگان شباهت دارد. در این وضعیت، هسته ی مرکزی پهپاد حسگرها، ابزارهای ناوبری و مرسوله را در خویشتن جای می دهد. حداکثر برد این پرنده ی متاخر در حدود ۲۴ کیلومتر است و حداکثر قطع مرسوله ها نیز می تواند در حدود ۲ کیلو و ۲۶۰ گرم باشد.

اگر نگاهی به نمونه ی پیشین پهپاد ترابری آمازون داشته باشیم، بی شک اذعان خواهیم کرد که این پهپاد جدید، از نظر طراحی، تفاوت زیبنده توجهی نسبت به طراحی سنتی دودمان پیشین دارد.



نسل پیشین پهپاد آمازون

ولی جدای از طراحی جذاب پهپاد، تمرکز آمازون در زمان شناساندن این پرنده، بیشتر روی مجموعه ی حسگرها و ویژگی های کنف توسعه داده شده برای آن حیات. قبر کیمچی، کمک برنامه ی پرایم ایر (Prime Air) در این وفاق می گوید:گرایش ما برای اجتناب از فناوری همان چیزی است که موجب زنهار مستقل این پهپاد می شود. من از عبارت «ایمنی مستقل» مصرف می کنم؛ چرا که برضد فدایی روش ها که ویژگی های امان را درون پرنده تعبیه نمی کنند، تو پهپاد ما، تمام ویژگی های ایمنی درون خودِ پرنده تعبیه شده اند.

کیمچی روی این مسئله نیز تأکید داشت که طراحی سخت ابزار و یواش وسایل این پهپاد تماما توسط آمازون ارتکاب شده است. وی اظهار داشت:ما تمام فناوری های این پرنده از مواد خام تا سخت افزار، درنگ افزار، ساختار، کارخانه ی تولیدی، زنجیره ی تأمین قطعات و تحویل آن را خودمان کنترل می کنیم. درنهایت، این پرنده خویشتن می تواند به کنترل خود بپردازد و از توانایی های بی نظیری برای واکنش بوسیله جهان اطراف برخوردار است.

واضح است که تیم طراحی آمازون تلاش داشته تا حتی الامکان سطوح پروازی پهپاد را به شکلی میسر طراحی درنگ. در این طراحی، تنها از چهار سطح کنترلی سنتی (شبیه به هواپیماها) و ۶ قله کوه ی چرخان مصرف شده است. سیستم خلبان خودکار، که توسط آمازون ترقی یافته است، داده های ستاندن شده از حسگرها را مورد ارزیابی قرار می دهد و می تواند پرنده را در ۶ جهت هدایت بطی ء. محفظه ی مرکزی پهپاد که بوسیله صورت زاویه دار طراحی شده غم ثابت است و هیچگاه حرکتی ندارد.

پهپاد متاخر آمازون داخل حال پرواز

در رابطه با میزان صدای تولید شده توسط این پهپاد تشریح دقیقی ارائه نشده است؛ اما بوسیله گفته ی کیمچی، صدای تولید شده تو محدوده ی معلوم شده در استانداردهای حمایت است و مسئله ی تولید نغمه همچنین از جمله موارد حائز شکوه بخاطر آمازون بوده است. در هر حال، احتمالا صدای تولید شده در حدی خواهدبود که بتوانیم از نزدیک شدن آن به حیاط خانه های مان بااطلاع شویم.

برای آگاهی از فضا اطراف، این پهپاد از مجموعه ای از حسگرها و الگوهای یادگیری ماشین استفاده می کنند که تماما بوسیله طور وارسته و توسط خودِ پرنده اجرا می شوند. بوسیله لطف طراحی خاص پهپاد، خوش نویسی پروازی آن بسیار انعطاف پذیرتر از پهپادهای رایج است و همین مسیر پروازی نیز به صورت مداوم، توسط جهیز کنترلی مورد پایش فراغت می گیرد.مقاله ی مرتبط:DJI Studio پهپاد پیشرفته STORM با قابلیت حمل دوربین ۱۸.۵ کیلوگرمی را معرفی کرد

از جمله اجزای سیستم کنترل پهپاد، می توان به دوربین های عادی و دوربین های مادون قرمز رمز کرد که تصاویری از محیط دوروبر را ثبت می کنند. حسگرهای متعدد نصب شده داخل اطراف پهپاد، تو زمان تصعید به آن اذن می دهند تا دیگر ابزارهای پرنده را از دور مشاهده کند و در زمان فرود همچنین امکان دیدن اجسام نزدیک، همچون دیوارها و درها را فراهم می کنند.



الگوهای یادگیری ماشین به پرنده ی متاخر آمازون اجازه می دهند تا لمحه پرواز، ترافیک هوایی را کشف کرده و بوسیله آن واکنش نشان دهد. اطلاع منطقه ی فرود هم از یکسره وظائف این الگوها است؛ شایان ذکر است که شناسایی خطوط برق داخل منطقه ی فرود، از جمله چالش های بررگی است که سیستم هدایتی پهپاد جدید توانسته بر آن فائق آید. بخاطر انجام این کار، آویشن مدل سازی از الگوهای تصویرسنجی، الگوهای جداسازی و شبکه های عصبی مصرف می درنگ. کیمچی در این رابطه می گوید:احتمالا درون این ماخذ مدرن ترین الگوریتم ها را در جوانمردی داریم.

هر زمان که این پهپاد ملتفت جناب انحصاری خواه یک مانع در نگرش فرود شود، می تواند فرایند فرود را باطل کرده خواه آن را به تعویق بیندازد. به گفته ی کیمچی:بنیانی ترین کاری که این پرنده می تواند انجام دهد، اتخاذ تصمیمی امن داخل زمانی است که با شرایطی پیش بینی نشده مواجه شده است؛ شرایطی که از قبل برای آن ها دستور کار ریزی نشده است.

تیم توسعه دهنده ی این پرنده از تکنیک جدیدی به اشتهار «اطلس برداری و تبعه سازی تصویری هم زمان» بی قراری استفاده می کنند. در صورت عدم دسترسی به معلومات GPS خواه داده های مکانی قبلی، این تکنیک به پهپاد اجازه می دهد تا نقشه ای از فضا کنونی خود تهیه درنگ. کیمچی می گوید:ترکیب توانایی های ادراکی و تنوع الگوریتم ها همان چیزی است که ایمنی اختصاص ای را برای جهیز ما به ارمغان می آورد.

درون زمانی که پهپاد تو حال حرکت به جانب محل تحویل مرسوله ها خواه انبار است، لازم است تا داده های دریافتی از طولانی حسگرها و خروجی تمامی الگوریتم ها با یکدیگر تطبیق داشته باشند. درون صورت بروز هرگونه مشکل، پهپاد می تواند مأموریت را بطلان درنگ. کیمچی می گوید:کامل بخش های جهیز باید تشخیص دهند که امکان امتداد ی کار بود دارد.

در صنعت هوانوردی، به کارگیری جهیز های پشتیبان کاملا رایج است؛ اما کیمچی تأکید می یواش که رویکرد آمازون از بوسیله کارگیری سیستم های پشتیبان فراتر می جوی. کیمچی عظمت تنوع حسگرهایی که مستقل از یکدیگر فعالیت می کنند را مورد تأکید فراغت می دهد. بخاطر مثال، پهپاد متاخر آمازون تنها از یک حسگر برای گلچین زاویه ی حمله کاربرد می کند؛ اما می تواند از روش های دیگری همچنین بخاطر پیمانه گیری این متغیر مصرف یواش.



هرچند آمازون هنوز آماده محو تا درون وابستگی با تمام جزئیات سخت افزاری این پرنده گپ کند؛ اما بوسیله ادعای کیمچی، در این پهپاد از بیش از یک سیستم عامل و معماری پردازنده بهره گرفته شده است.

آنچه پرنده ی متاخر آمازون را به یک پهپاد کامل دگرگونی می کند، یک پارچه سازی طولانی حسگرها، درایت تقلبی و طراحی خاص این پهپاد است. برای مثال، این پرنده می تواند شبیه اکثر پهپادهای مدرن، تا اینکه با از فرمان افتادن یکی از ملخ ها، همچنان به پرواز امتداد دهد؛ اما درون فداکار شرایط می تواند با حیات از دست رفتن دو ملخ همچنین به کار خود ادامه دهد. جالب تر اینکه برخلاف ابدی پهپادها، این پرنده ی جدید می تواند مانند هواپیماها در حالت Glide (تصعید بدون نیروی اتومبیل) نیز قرار گیرد.درک قدر یا بهای چیزی ساختگی مستقل؛ وجه تمایز پهپاد متاخر آمازون

وقتی که زمان فرود آمدن فرا می رسد، این پهپاد از هوش جعلی برای یافتن جا فرود کم ارزش و امنیت استفاده می کند؛ مکانی دور از انسان ها و دیگر اشیاء. مهم تر اینکه امکان انتخاب محل فرود کنف بدون داشتن اطلاعات مکانی سابق نیز وجود دارد.

برای دستیابی بوسیله این توانایی، آویشن ترقی دهنده از هوش مصنوعی بخاطر ارزیابی بسیار از۵۰ هزاره وضعیت مختلف استفاده کرده است. شبیه سازی های دینامیک سیالات که برای نقشه کشی این پهپاد ادا شده اند نیز نیازمند ۳۰ میلیون ساعت پردازش بوده و به کمک پلتفرم رایانش ابری آمازون بوسیله ایفا فصیح است. میلیون ها مانند سازی همچنین برای بررسی موقعیت حسگرها و سرما آن ها و انتخاب لنزهای مناسب به انجام رسا اند تا درون هر مورد بهترین گزینه ها برگزینی شوند. کیمچی درون این وابستگی می گوید:نیکوترین سازی [پهپاد] بدین معنی است که کلکسیون ای مناسب و متنوع از حسگرها را انتخاب کنیم و [بدانیم] چگونه آن ها را پیکربندی کنیم. تو این حالت هموار بی قراری جهیز های پشتیبان را داخل جوانمردی داریم و غم از تنوع بهره می بریم. چه از نظر ابزارهای فیزیکی و چه از نظر الگوریتم ها.



آویشن توسعه دهنده ی این پهپاد هزاران حرکت دورانی ی مشابه سازی رقیق افزاری را نیز اجرا کرده اند. در این شبیه سازی ها، سطوح متحرک فعال می شوند و حسگرها نیز محیط هایی شبیه سازی شده را مورد پایش قرار می دهند. بااین حال، کیمچی داده ها بیشتری داخل رابطه با این شبیه سازی ها عرضه نکرد. بوسیله سرود حصول اطمینان از مناسب بودن الگوهای تحلیلی و محاسبه ای، تیم طراحی کننده این پرنده ی جدید را در دنیای اصلی نیز مورد آزمایش قرار داده است. کیمچی در این رابطه می گوید:الگوهای تحلیلی و شمارش ای ما بسیار ژرف هستند؛ اما با دنیای واقعی تطابق کامل ندارند. دنیای واقعی، اصلی ترین منبع رویدادهای پیش بینی نشده است.

هنوز زمان دقیق مصرف ی عملیاتی از این پهپاد مشخص نیست؛ اماه به گفته ی جف ویلکی، مدیر جهانی کسب وکار مصرفی آمازون، احتمالا تو ماه های آینده گواه رساندن کالاها به مشتریان توسط این پرنده خواهیم حیات.مقاله ی مرتبط:آمازون قابلیت ارسال یک روزه کالا بوسیله ۷۲ درصد از انباشتگی ایالات متحده را دارد

باید بوسیله خیال داشته باشیم که در حال فراهم نیز در انگلستان، آمازون از پهپادها برای تحویل کالا کاربرد می کند؛ پس دلیلی وجود ندارد که درون دیگر کشورها دست بوسیله چنین اقدامی نزند. با حیات وجود قوانین سخت گیرانه در ایالات متحده برای استعمال از این داخل ها، بوسیله گفته ی ویلکی، آمازون در حال تعامل با مراجع قانونی است تا مجوزهای لازم برای شروع فعالیت جهیز تحویل کالا با پهپاد را قبض کند.

استفاده از پهپاد ها می تواند عمه ی توشه دیگری برای کسب وکار آمازون باشد. به ادعای این شرکت، این پرنده ها می توانند اجسامی با وزن تقریبی ۲کیلو و ۲۶۰ گرم را در مدت زمان تقریبی ۳۰ دقیقه بوسیله نشانه برسانند. این توانایی موجب چیرگی آمازون بر فروشگاه های فیزیکی خواهدشد و مشتریان بیشتری را به جانب خرید آنلاین سوق می دهد.بیشتر بخوانید:تویوتا با ارزش ترین برند خودروساز جهان باقی مانداپل، آمازون، گوگل و فیسبوک به عقب حکمرانی ابدی بر دنیای فناوری هستند؟DJI Studio پهپاد پیشرفته STORM با قابلیت محموله دوربین ۱۸.۵ کیلوگرمی را معرفی کرددکمه های غیرفعال سازی؛ راهکار غول های فناوری بخاطر حفظ حریم خصوصیاخذ نماد متکی الکترونیکی (ای تشبیه کردن) پولی شد
حتما فیلم سوپرمن را دیده اید و با آن خاطره دارید. کاپیتان مارول را شاید بتوان همان سوپرمن معرفی کرد ولی با جنسیتی دیگر. دختری ابرقهرمان و با قابلیت های زبر العاده. تنها فرق این دو ابرقهرمان این است که کاپیتان مارول خلال یک حادثه غلبه های ماورایی کسب می کند.
این شخصیت قهرمانی و با غلبه های بی نظیر اولین بار درون سال ۱۹۶۸ تو داستان های مصور کمپانی فیلم سازی مارول به صیت مادام مارول شکل گرفت. داستان مصور ابرقهرمان مارول کم کم و پس ازآن از سال ها، به کاپیتان مارول دگرگونی صیت داد و به نشانی یکی از قدرتمندترین و مبصر ترین زوجه قهرمان قسمت قسمت کردن تلافی جویان شناخته شد.
این زن که خلبان نیروی هوایی ایالت متحده امریکاست، پس ازآن از حادثه ای که برایش پیش می آید، DNA او با انسان های فضایی در تیمار می آمیزد و ویژگی های خاصی در او بوسیله حیات می آورد که فداکار از آن ها مثل شلیک گلوله انرژی، بی اثر کردن جاذبه، پرواز، سرعت و … هستند که توانسته او را در فیلم های کاپیتان مارول بی بسان و بی رقیب یواش.

اینک خلبان لارسون دنورز تبدیل به یک انسان معتقد بوسیله راستی و قسط و پلی میان زمین و محیط می شود که همواره درون تکاپو است تا خوبی ها را بیش کند و اتساع دهد و عیب های خود را کمتر و کمتر تر کند. مهتر استودیو مارول، کوین فایگی، یکی از دلایل اصلی بری لارسون، بازیگر این نقش، را همین توانایی برقراری اعتدال بین شخصیت انسانی و ابرقهرمانی کاپیتان مارول عنوان کرده است.
فیلم کاپیتان مارول توانسته تا با شخصیت پردازی و قهرمان سازی مقاوم در فیلم، این فیلم را تبدیل بوسیله فیلمی سودده کرده است. این فیلم نگذاشته که بیننده حتی لحظه ای خود را جای قهرمان اصلی داستان بگذارد و خویشتن را در آن چیز پهن ها تصور کند، شاید این برهان پا بر جا موفقیت این فیلم باشد. تبدیل شدن خانم خلبان، لارسون دنورز، به یک ابرقهرمان دوست داشتنی و بامزه که بسیار هم قدرتمند است، را نیز می قابلیت یکی دیگر از دلایل موفقیت کاپیتان مارول دانست. این تجربه همچنین بوسیله نظر از فیلم مرد آهنی بوسیله دست آمده که امساک کردن از ساخت فیلمی عبوث و عاری عریضی های خنده دار است. مارول داخل این فیلم تقلا کرده تا با خلق کردن صحنه های کمدی در سراسر فیلم این مشکل را برطرف یواش و بوسیله چاله فیلم مرد آهنی نیفتد.
بیست و یکمین فیلم کمپانی مارول بوسیله کارگردانی آنا وجود داشتن و رایان فلک و با ورزش بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، بنیان مندلسون، جود لا و … مخلوق شده است، درون تاریخ ۸ مارس سال ۲۰۱۹ تو آمریکا به صورت سه گانه اینده اکران شد.
بعد از اکران، اغلب بینندگان درباره بازی بری لارسون و جلوه های ویژه، نظرات مثبت و تحسین برانگیزی داشتند. دید منتقدان درباره فیلم در یک جمله تلخیص می شد که: «فیلم سرگرم کننده و لذت مدخل وجود.» بعد از اکران عمومی فیلم نیز توانست به سودا ۱,۱ میلیاردی دست فاحش یواش و عنوان دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ را بوسیله خود اختصاص داد، این در حالی است که هزینه پیدایش فیلم تنها ۱۵۲ میلیون دلار شده بود.
تا این لحظه کاپیتان مارول دهمین فیلم پرفروش بین فیلم های ابرقهرمانی و بیست و دومین فیلم پرفروش کچل فیلم های تاریخ سینمای جهان است. شما بخاطر تماشای فیلم کاپیتان مارول تنها لازم است که بوسیله سامانه لنز سری بزنید و این فیلم هیجان انگیز و تخیلی را به سیاحت بنشینید.



شما حتی چنانچه کاپیتان مارول را همچنین از قبل نشناسید، به مشکلی بخاطر دیدن این فیلم برنمی خورید چرا که داستان عمر او بوسیله شکلی برقرار و خوب برایتان شمایل شده و مسئله ابرقهرمان شدن او و تمام رفتارها و اقتدار های او کاملا برایتان شرح داده شده است. تیم ده نفره انتقام جویان نیز به بخشی واضح تشریح می شود که شما به عنوان مخاطب این فیلم، کاملا می توانید دیگر شعر های این دنیای ابرقهرمانی را نیز تعاقب و سیاحت کنید.
ولی یکی از نقاط شکست این فیلم را می توان عدم ارتباط با گذشته این ابرقهرمان دانست که باعث می شود بیننده به شناخت احساسی از لارسون دنورز نرسد. او در طول اسطوره در تعلیق فراغت نمی گیرد و خیلی به کمک بقیه اندوه تیمی های خود احتیاج برملا نمی درنگ.

تماشای آنلاین فیلم و سریال این روزها تبدیل بوسیله یک سرگرمی هم شده است، اگر تابه حال به این گزینه فکر نکرده اید، پیشنهاد می کنیم با کاپیتان مارول شروع کنید و با ثبت شهرت تو لنز به تماشای این فیلم ماجراجویانه و مهیج بنشینید.
بها همه چیز اوج رفته و قیمت وسایل دیجیتال شخصی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ گوناگون گوشی، تبلت، لپ تاپ و لوازم جانبی شان به شدت گران شده اند. به همین دلیل غم در این وضعیت اقتصادی کار درست این است که از وسایلمان بهتر مراقبت کنیم و نگذاریم کار بوسیله متروک شدن و الزام به خرید گزینه های جدید برسد. درون این مقاله شش راه را به شما معرفی کردن می کنیم که کمکتان خواهد کرد کشش عمر وسایل دیجیتال شخصی تان را بالا ببرید تا تو آینده مجبور به صرف کردن هزینه های زیاد برای تعمیرات نشوید. محافظی واجب؛ تو حد نان شب

آیا از بالا رفتن ارزش کابل شارژر گوشی تان وقوف دارید؟ آیا می دانستید صاحبان شرکت های ارشد سنخ کابل ها را طوری تعیین می کنند که سپس از مدتی خراب شود و شما با بیع دوباره این دستگاه جانبی منفعت صاحبان برندها را بالا ببرید و آیا الان فاحش شد که چرا سیم شارژرتان مرتب از تقدیر آخر و مبدا دچار پوسیدگی و انکسار می شود؟ اکنون که این نکات را می دانید؛ دست به حکم شوید و با استفاده از سیاق مادون عمر شارژرتان را پشته ببرید. با استفاده از نوار چسب مسطح بی اثر جزیی دور مبدا و انتهای کابلتان را بپوشانید. بهتر است نوار را چند بار دور سیم بپیچید تا بوسیله خوبی قرص شود. اگر بتوانید کمی از حد سیم بیرون بزنید و قدری از ورودی USB کابل را غصه با چسب بپوشانید، توکل گاه بهتری برای نوار چسب فراهم کرده اید. یک محافظ سیم شارژر بخرید خواه با استفاده از نخ های رنگی نسبتا ضخیم دور تا دور سیم را بپوشانید. استعمال از محافظ آماده برای کسانی که حوصله نخ پیچی و کارهای دستی را ندارند؛ توصیه می شود. یک جفت محافظ دو قاعده کابل شارژر تدارک کنید. این محافظ ها اغلب گیره های فانتزی بامزه ای هستند که دو شیوه کابل را از تا شدن و انکسار نجات می دهند. یک لذت متوسط برای صبر اعطا کردن شارژرتان درون نظر بگیرید؛ کیف های کوچک باعث خم شدن دو طریق سیم شارژر می شود. اگر مجبور هستید شارژرتان را درون فضای کوچکی قرار دهید، آن را از کابل جدا کنید و کابل را به صورت سازمان ای بپیچید. این متاع را نخرید

استفاده از لوازم جانبی عنصر برای بالا بازی کردن طول عمر گوشی شما ضروری است. هر چند که این روزها ابتیاع متاع جانبی گوشی های سامسونگ و اپل و بعضی برندهای دیگر حاجت بوسیله هزینه بیشتری نسبت به گزینه های غیر اوریجینال دارد؛ ولی این هزینه مانع از هزینه والاتر در طول زمان خواهد شد. بنابراین تا معادل ممکن از متاع جانبی اصل استفاده کنید و به این صرف کردن هزینه، به چشم سرمایه گذاری کامل مدت نگاه کنید نه خرج افزودن. مراقبت از هدفون و سیم آن



چه هدست داشته باشید و چه هدفون، هر دو به حراست نیاز دارند. برای مراقبت از این وسایل از نحو های زیر کمک بگیرید. مجاهدت کنید هدستی گزینش کنید که بخش ابری یا پد روی گوشی آن قابلیت جدا شدن و شستشو را داشته باشد. درون غیر این صورت هد ست را در معرض گرد و غبار فراغت ندهید و بعد از هر بار استفاده آن را داخل یک کیف پارچه ای بگذارید. گرد و غبار پد را از بین می برد. برای سیم هدست یا هدفونتان محافظ تهیه کنید و از مچاله کردن آن خودداری کنید. داشتن یک کیف مناسب بخاطر فراغت دادن هدفون را فراموش نکنید. اغلب پارگی های هدفون به برهان کش آمدن سیم آن بین سایر وسایل و کوچکتر فشار قرار گرفتنش اتحاد می افتد. هر از گاهی گوشی های هدفونتان را منزه کنید و نگذارید خطا بگیرند. بهترین اسلوب برای محافظت از ورق گوشی

یکی از پر خرج ترین تعمیراتی که بخاطر گوشی های تلفن همراه باید انجام دهید، تعمیر صفحه شکسته شده یا خراب شده آن است. برای اینکه بتوانید جلوی این بغرنج را بگیرید، باید دست به کار شوید و با کمی مداقه و هزینه گوشی تان را ضد ضربه کنید. سراغ گلس Glass یا محافظی بروید که از کلفتی کافی برخوردار است. محافظ هایی که ضخامت کافی ندارند؛ راحت مرطوب می شکنند و باعث شکستن خواه صرفنظر برداشتن صفحه گوشی تان خواهند شد. از بامپر و قاب های ضد ضربه استعمال کنید؛ چهارچوب هایی که درنگ هستند و قابلیت ارتجاعی دارند. در صورتی که گوشی شما با یک بامپر به زمین بخورد، شدت ضربه تا حد زیادی اندوهناک خواهد شد. اگر عادت دارید موقع ورزش کردن یا نوشتن گوشی را تنگ کردن دهید، سعی کنید این عادت را به خشکی امدن بگذارید. باتری را نکُشید



ویران شدن باتری یکی از رایج ترین خرابی های تلفن همراه است و تعمیر یا تعویض آن بی قراری کم هزینه نیست. برای اینکه مجبور نشوید برای خرید دوباره خواه مرمت باتری تان دست به کار شوید، از سیاق های عرشه استفاده کنید: همیشه از شارژر اصل گوشی تان استفاده کنید. شارژرهای جاهل اصل باعث نابود شدن باتری گوشی تلفن همراه شما خواهد شد. هیچ دم زمانی که باتری تان هنوز به اندازه اضطراری یا Recharge نرسیده، دست به شارژ کردن آن نزنید. بگذارید باتری رو به تمام شدن برود و بعد آن را به نعوظ کامل شارژ کنید. وقتی گوشی تان به شارژر وصل است با آن کار نکنید. این فقره هم برای باتری تان خوب نیست و هم بخاطر سلامتی تان. در اینجا می توانید مضرات فقره کردن با گوشی در حال شارژ را مطالعه کنید. پاور بانکی تدارک کنید که از یک برند معتبر باشد. پاور بانک های ارزان بها به راحتی باعث از بین رفتن باتری گوشی تان خواهد شد. اگر بیدار قطعی باتری گوشی مهلت تمام می شود، داخل همان مراحل مبدا بوسیله یک تعمیرکار تامین مراجعه کنید. اپلیکیشن ها و برنامه هایی را که با آن ها فقره نمی کنید، ببندید و وای فای را خلوت کنید. این موارد از شارژ گوشی تان کم می کنند و به مرور باعث خرابی آن خواهند شد. سراغ این افراد نروید

این روزها بازار گوشی های بدون گارانتی داغ است؛ برای مثال وقتی بها انواع گوشی موبایل سامسونگ که شعبه ها یا فروشگاه های معتبر آن را می فروشند، فاحش است؛ گوشی های بدون گارانتی راسته آزاد با قیمت کمتری افراد را بوسیله خرید ترغیب می کنند. در مورد گوشی های اپل هم بسیاری از مدل هایی که نرخ پایین تری دارند، رجیستری نشده اند. بنابراین سراغ افرادی که ادعا می کنند می توانند گوشی هایی بسیار ارزانتر از آنچه در راسته هست به شما بفروشند نروید؛ در غیر این صورت دستتان بوسیله جایی سد حلق و امکان پذیر است کارتان به شکایت هایی که به جایی نمی رسند، برسد.
«این زشت ترین سوال دنیاست این که «وقتی ارشد شدی می خواهی چه کاره شوی؟» انگار بزرگ شدن متناهی است. ولی حقیقت این است که انسان می تواند در زندگی چندین و چندکاره شود؛ مثل خویشتن من که چندکاره شدم؛ وکیل، وکیل رئیس بیمارستان، همسر، مادر و در نهایت بانوی اول آمریکا. انسان پیوسته در مسیر شکل گرفتن است؛ مسیری که هیچگاه ثانیه کامل نمی شود و انتهایی ندارد، در مقابل اگر داشته باشد و آدم از شدندست بکشد دیگر چه چیزی باقی می ماند؟» قسمتی از تاریخ شدن، تالیف میشل اوباما را خواندید که در ادامه این یادداشت آن را معرفی کرده ایم. حتما بخوانید:شناساندن کتاب غلبه یک زن؛ راهنمای زنان برای داشتن زندگی ایده آل۱۰ کتاب نوشته شده توسط میلیاردرهای جهان که باید بخوانیدمعرفی کتاب عمر نامه نلسون ماندلا به قلم خودش

مطالعۀ سرگذشت افراد از جوامع گوناگون، آموزنده و البته وحی بخش است و نمی توان برای توصیف لذتی که از بی آرامی عین پنداری با زندگی این افراد و تجربیات سندیت حیات دارد، تعبیر ای یافت. «میشل اوباما» از این مشت افراد است که مطالعۀ زندگی نامه اش بسیار لذت بخش است. داخل ادامه بیشتر با کتاب «شدن» که روایتی از زندگی او به زبان خودش است، آشنا می شویم. شناسنامه کتاب

عنوان: شدن

ادیب: میشل اوباما

تعداد صفحات: ۵۵۱ درباره تاریخچه شدن

تاریخچه شدن بوسیله موجب اسم جذابی که بخاطر آن تفویض شده و البته محبوبیت نویسنده اش یعنی میشل اوباما که زمانی بانوی اول آمریکا بوده است، جزو پرفروش ترین تاریخ های نیویورک تایمز است. میشل اوباما دست بوسیله خامه شده تا در این کتاب ماجرایِ شُدَن های زندگی اش را بازگو کند؛ نایب شدن، نایب مهتر درمانگاه شدن، همسر شدن، پاپا شدن و داخل نهایت حزن بانوی اول آمریکا شدنش.

آنچه در سراسر کتاب مشاهده می شود روایت ساده و دلنشینی است که میشل از زندگی خویشتن تو دوران های متنوع زندگی اش دارد، او که در یک خانواده معمولی، آفریقایی-آمریکایی والبته متجاوز صمیمی و گرم به گیتی آمده و از همان ابتدای زندگی اش که مقارن با دهۀ شصت میلادی و اوج دعوا های مدنی سیاه پوستان آمریکا است، درمی یابد که برای رهایی از محدودیت ها باید بیشتر از یک سفید پوست تلاش یواش تا بتواند ایستگاه مناسبی در جامعه برای خود بسازد. خانوادۀ او که سلاله داخل دودمان فداکاری تبعیض نژادی بوده اند، تمام تلاش پایگاه را می کنند تا میشل و برادرش کِرِگ بتوانند در شرایط مناسبی و تو یک دانشگاه برومند تحصیل بخوانند و البته آینده انعام برای خود رقم بزنند. همه ی این ها باعث می شود تا میشل عضوی از قشر عادی جامعه باشد و عمر او برای بسیاری ملموس و قابل درک باشد.

نگاه زنانه و قلم زنانه از دیگر انفراد های بارز کتاب است که منجر به خلق یک تاریخچه با روایتی معدود شده. او که خود زیاد جزئی نگر است و پیوسته همه چیز را دامن دید دارد می کوشد تا این جزئیات و البته احساسش را در تمامی موقعیت ها به خواننده نقل مکان کند. جالب است که این جزئیات نه عزب زیاده گویی و خسته کننده نیستند بلکه بوسیله مخاطب درون درک بهتر وقایع کمک می کنند.

تاریخچه از سه گانه قسمت واقعی تشکیل شده که هرقسمت در چند فصل روایت می شود. سرنوشت های اصلی کتاب، غلام شدن، ماشدن و بیشتر شدن نام دارند. قسمت اول: من شدن

من شدن شامل روایتی از طفولیت تا شباب میشل است، یعنی زمانی که هنوز به مدرسه نمی رفته تا هنگامی که از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شده و در یک شریک شدن حقوقی در شیکاگو مشغول بوسیله امر می شود. او در این تقدیر سعی کرده تا قوم اش، محله ای که در آن زندگی می کرده،شهرش، دبیرستان هایی که درون آن ها تحصیل خوانده والبته حال وهوای دوران دانشجویی اش را شرح دهد.

«او لبخندی سرسری پیاده شدن لب نشاند و با نگاهی عاقل اندر سفیه به من گفت: غلام مطمئن نیستم در بخاطر دانشگاه پرینستون کم قیمت باشی. به نظرم داخل نهایت قاهر شدم بوسیله آن مشاور تحصیلی مدال دهم که چندمرده حلاج هستم؛ چون جگر یا هفت ماه بعد، نامه ای در جعبه پستی ما انداخته شد که می گفت از دانشگاه پرینستون اجابت گرفته ام. من هیچ نفس به دفتر کارپرداز تحصیلی نرفتم تا بهش بگویم مرتکب اشباه شده است. این فقره خاصیت ای بخاطر هیچ کدام ما نداشت و تو عاقبت من نیاز نداشتم تا خویشتن را به او مدلل کنم. غلام فقط باید خودم را بوسیله خودم ثابت می کردم.» قسمت دوم: ما شدن

رویدادهای حصه ماشدن بوسیله دوران پس ازآن از آشنایی او با همسرش، باراک اوباما برمی گردد. در این فصل ماجرای ازدواج او با باراک حسین اوباما، دگرگونی شغل میشل از وکالت، کودک دارشدنش و دورانی که بوسیله همراه همسرش بخاطر پیروزی تو انتخابات ریاست جمهوری ولایت متحده آمریکا، تلاش می کنند را می خوانیم.

«آن زمان که من نه ساله بودم و هیچ چیز در مورد عشق، تعهد و فتح کردن دنیا نمی دانستم. تنها کاری که می توانستم بکنم، تخیل این بود که عشق چگونه است و در آینده چگونه آدمی ضابطه خواهد رسید تا کاری درنگ که چنین احساس عمیقی به او فاحش کنم. نکند راحتی بود مایکل جکسون بیاید؟ «خوزه کاردینال» از آویشن بیسبال کابز چطور؟ شاید تیمار یک نفر مانند پدرم؟ من حتی نمی توانستم آدمی که ممکن بود روزی «تو» وجودِ «من» بشود را تصور کنم.» سرنوشت ثالث: زیاد تیز شدن

در منفصل سوم و آخر این کتاب، میشل که حالا بانوی اول آمریکا شده از عمر جدیدش در کاخ سفید و چالش هایش در این دوران به عنوان بانوی اول می گوید که دربرگیرنده سفرهای او، فعالیت هایش و البته تجربیاتش در این عهد است.

«روز مبدا مدرسه من و باراک بوسیله همراه مالیا و ساشا زود صبحانه خوردیم و پس ازآن پالتوهای زمستانی موجودی را تنشان کردیم. باراک نتوانست جلوی خود را بگیرد و در تک کنار آمدن با روز نخست مبدا دبیرستان ی جدید سفارش هایی به آن ها کرد و گفت مدام لبخند بزنند، مهربان باشند و بوسیله حرف معلم هایشان گوش کنند. در نهایت وقتی دخترها مشغول انداختن کوله پشتی های بنفش خویشتن بودند، باراک افزودن کرد: و قرن در صد حزن دست تو بینی تون نکنین.» آیا این کتاب برای شماست؟

زندگی میشل سراسر تلاش برای بهتر شدن است که می تواند بسیار الهام حصه باشد به ویژه برای، زنان، دختران و کسانی که دریافتن می کنند در جایی که هستند بخاطر رسیدن به اهداف شان با محدودیت روبه رو هستند. چنانچه بوسیله دنبال یک خودزندگی روزنامه جذاب و وحی مقدر شدن هستید، تاریخچه شدن، انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. بخش هایی از تاریخ

یک نگاه به صورت های درون حجره کافی بود تا بفهمم علی رغم توانایی هایی که این دخترها دارند، باید برای دیده شدن در جامعه حسابی تلاش کنند. می دانستم باید تمام رفتار های کلیشه ای که توسط اجتماع به آن ها القا می شود را پیاده شدن بزنند ؛ قبل از اینکه خودشان بتوانند شخصیت خود را تمجید کنند، اجتماع این حکم را بخاطر شان می کند و بخاطر همین می بایست با این تعریف ها بجنگند. آن ها می بایست با عواقب نامرئی فقر، زنانگی و تفاوت رنگ پوست مبارزه می کردند. باید تلاش خود را به کار می گرفتند تا صدای سندیت را به گوش برسانند، تحقیر نشوند و مورد ظلم واقع نگیرند. تا اینکه می بایست این مبارزه را اندوه می آموختند. در امتداد بخوانید: شناساندن کتاب عاشقی به سبک ون گوگ
درون ادامه هم چشمی های وزنه بردای قهرمانی جوانان گیتی در فیجی، افشین طاهری وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران با مهار وزنه ۳۴۱ کیلوگرمی داخل مجموع به مقام چهارم مسابقات وزنه برداریجوانان جهان رسید.

این وزنه بردار در لول یک خدشه با کوفتن وزنه ۱۶۱ کیلوگرم بعد از عاشور از مصر، دوم شد و مدال نقره را کسب کرد.

داخل لول ۲ گزند با بالای سر بردن وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی به جایگاهی بهتر از هشتمی نرسید و در مجموع در رده چهارم جهان ایستاد.

*حرکت یک لطمه:

طاهری ابتدا وزنه ۱۶۱ کیلوگرم را بالای سر برد اما در لول دوم و سوم وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را انداخت و به مدال نقره رسید. در این بخش نماینده روسیه به مقام سوم رسید.

*حرکت دوضرب:

وزنه بردار جوان ایران در لول اول دو زخم ۱۸۰ کیلوگرم را نتوانست مهار کرد و در حرکت دوم این وزنه را بالای عادت برد. درون حرکت سوم ۱۸۹ کیلوگرم را انداخت.

*نتایج گروه ۹۶ کیلوگرم:

۱- علی احمد از سمج با رکورد ۱۶۵ کیلوگرم یک ضرب، ۲۰۰ کیلوگرم دو خدشه و مجموع ۳۶۵ کیلوگرم (۳ نشان طلا)

۲- آرتم آ نتروپوف از قزاقستان با رکورد ۱۵۵ کیلوگرم یک ضرب، ۱۹۷ کیلوگرم دو تباره و مجموع ۳۵۲ کیلوگرم (۲ مدال نقره دوضرب و مجموع)

۳- آرتور بابایان از روسیه با رکورد ۱۶۰ کیلوگرم یک ضرب، ۱۸۶ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۳۴۶ کیلوگرم (۲ نشان برنز یک ضرب و مجموع)

۴- افشین طاهری با رکورد ۱۶۱ کیلوگرم یک ضرب، ۱۸۰ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۳۴۱ کیلوگرم (نقره یک ضرب)
زرد زخم، نوعی عفونت پوستیِ به شدت عالمگیر است که بیشتر در نوزادان و کودکان دیده می شود. این عفونت معمولا به لباس ضغطه های قزل روی پوست، به ویژه در ناحیه دماغ و دندان یا پاها و مشت ها، نمود پیدا می یواش. این طور زخمی می ترکد و غلاف رویین آن به رنگ زرد درمی آید. برای پیشگیری از اشاعه زرد گزند به دیگران از آنتی بیوتیک استفاده می شود. معمولا ۲۴ زمانه سپس از شروع درمان با آنتی بیوتیک دیگر امکان پاشیدن بیماری به سایرین وجود نخواهد داشت. در این مدت باید بیمار را از دیگران دور نگه دارید تا بلای ناگهانی بوسیله اشخاص دیگر نقل مکان نشود. حتما بخوانید:درمان تبخال؛ علائم و علل ایجاد آندرمان آفت دندان با ۲۰ روش آسان و مؤثر خانگیدرمان زگیل با انواع سیاق های شوهردار و پزشکی تیر های زرد فاجعه چیست؟

از مقصد ها و علائم متداول زرد زخم می توان به زخم های قرمزرنگی اشاره کرد که بوسیله سادگی جزء می شوند، ترشحاتی از آنها خارج می شود و غلاف کبود شدگی ها بوسیله رنگ زرد در می آید. زخم ها معمولا درون دوروبر دهان و دماغ شکل می گیرند، اما از طریق انگشتان به قسمت های دیگر بدن و نیز لباس ها و وسایل انحصاری فرد مثل حوله حزن منتقل می شوند. خارش و آزردگی ناشی از ضرب زرد معمولا چندان قطعی نیست.

نوع دیگری از زرد زخم موسوم به ایمپتیگوی بولوس (bullous impetigo) بود دارد که باعث تشکیل تاول های مبصر تری روی بدن نوزادان و خردسالان می شود. شکل پیشرفته تر لطمه زرد هم اِکتیما نام دارد. تو این شکل از بیماری، زخم های پوستی عمیق ترند. خدشه های پرآب و چرکی اکتیما دردناک هستند و بوسیله جراحت های وخیم تر تحول می شوند.

اگر درباره ابتلای فرزندتان به زرد زخم دچار تردید هستید، به پزشک خانوادگی، پزشک عمومی یا فنی پوست مراجعه کنید. دلایل ابراز زرد زخم چیست؟



تماس با میکروب این مصیبت از عادت وفاق با محدودیت مبتلا خواه لمس کردن افزار او قرین ملحفه، حوله و حتی ادوات بازی هایش هم باعث درگیر شدن با زرد فاجعه می شود. عوامل ابتلا به زرد زخم

عواملی که ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند به شرح ذیل هستند: سن: این دشوار معمولا تو کودکان بین دو تا شِش سال رخ می دهد؛ فضا های بهم خورده: انتقال بیماری های پوستی معمولا درون هوا های اشفته مانند مدرسه و مهدکودک بیشتر است؛ آب و هوای گرم و مرطوب: مسری زرد تباره در محیط های گرم و مرطوب یا در تابستان ها بیشتر است؛ ایفا برخی از ورزش ها: اجرا برخی از ورزش ها متشابه کشتی و فوتبال که تماس بدنی افراد با بی قراری بیش است نیز می تواند موجب بروز زرد فاجعه شود؛ شکاف و ترک خوردگی پوستی: باکتری های این بیماری از ضابطه بریدن شاگرد از زخم و گزیدگی خواه انشقاق حزن وارد پوست می شوند.

بزرگسالان مبتلا به دیابت خواه کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند هم بیشتر در خطر ابتلا به اکتیما هستند. مالیات و خطرات ناشی از زرد فاجعه چیست؟



زرد زخم معمولا بیماری خطرناکی تراشیدن و زخم های ناشی از آن داخل حالت عفونت نه چندان جدی و بدون جراحت های سنگین، درمان می شوند. از خطرات نادر این بلای ناگهانی می توان به موارد زیر رمز کرد: سلولیت (عفونت لیف): عفونت های موکد و شدید، بافت های والا پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند به جریان خون یا چروک های لنفاوی بدن وارد شود. اگر سلولیت درمان نشود، خطر اجل غم حیات خواهد داشت. مشکلات کلیوی: یکی از انواع میکروب هایی که زرد صدمه ایجاد می کند باعث بروز مشکلات کلیوی بی قراری می شود. جراحت: زخم های شاگرد از زرد زخم می توانند موجب بروز جراحت شوند. پیشگیری از بلای ناگهانی زرد ضغطه چگونه است؟

تمیز نگه داشتن پوست، نیکوترین متد پیشگیری از این بیماری است. برای جلوگیری باید قدیم صدمه های موجود روی پوست، گزیدگی حشرات، بریدگی ها و خراشیدگی ها را بشویید و تمیز نگه دارید. بخاطر جلوگیری از واگذاری باکتری های روی پوست به نواحی مختلف بدن باید: نواحی خدشه را بوسیله آرامی با صابون ملایم و آب، شست وشو بدهید و بعد با یک گاز استریل روی آن را بپوشانید. لباس ها، ملحفه ها و حوله بی مانند مریض را هر روز شست وشو بدهید و نگذارید که اعضای دیگر قوم از آنها مصرف کنند. هنگام پماد زدن پیاده شدن روی زخم ها از دستکش استفاده کنید و بعد از آن مشت ها را تمیز بشویید. برای اینکه صغیر مشغول بوسیله زرد گزند با خاراندن تباره هایش دچار آسیب های بیشتر نشود، ناخن هایش را کوتاه کنید. دست هایتان را بیش بشویید. اگر صغیر تان بوسیله زرد زخم مبتلا شده تا اطلاع ثانوی پزشک مبنی به خشکی امدن مسری نبودن بیماری، او را در منزل نگه دارید. تشخیص و درمان زخم زرد چگونه است؟

امتیاز کبود شدگی زرد معمولا از طریق معاینه زخم های ناخوش صورت می گیرد و در این وعده نیازی بوسیله اجرا آزمایش های ویژه نیست. اگر مصرف آنتی بیوتیک ها منجر به بهبود ناسالم نشد، پزشک باید ابگونه درون فاجعه ها را میزان برداری بطی ء و بعد از بررسی داخل آزمایشگاه، مصرف آنتی بیوتیک مفت آن را فتوا کند. چندی از انواع میکروب زرد تباره نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاومت می کنند.

درمان این مصیبت با استعمال پماد یا بذل آنتی بیوتیک عمل می شود که مستقیما روی کبود شدگی ها مالیده می شود. نخست باید نواحی آلوده بوسیله کبود شدگی را تو آب گرم بگذارید خواه با کمپرس آب گرم، غلاف های کبود شدگی را از آن کشور جدا کنید. با از بین رفتن پوسته ها، امکان جذب و تاثیر پماد و موهبت در پوست بیشتر می شود.

اگر تعداد زخم هایتان بیشتر از یک مورد باشد، احتمالا پزشک برایتان داروهای خوردنی تجویز می بطی ء. حتی اگر قبل از فرجام گرداگرد درمان، ضغطه هایتان خوب شده اند، باز غصه مصرف داروها را قطع نکنید. با این کار بوسیله عود نکردن بیماری و محکم نشدن میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک ها کمک می کنید. داروها و درمان های شوهردار را می شناسید؟



بخاطر علاج ضرب هایی که محدود هستند و به نواحی مختلف پوست سرایت نکرده اند، مصرف از آنتی بیوتیک های بدون نسخه ای مانند پماد باکیتراسین (bacitracin) غصه کفایت می یواش. فراغت دادن باندی که به زخم نمی چسبد حزن جلوگیری کننده از ارجاع آن به نواحی دیگر بدن می شود.

قبل از مراجعه به پزشک بخاطر خودتان یا فرزندتان باید از پزشک درباره اقداماتی بپرسید که مانع از انتقال بیماری به افراد دیگر حاضر در مطب می شود. قبل از عدول کردن نزد پزشک، موارد دون را بی قراری در دیدن بگیرید: آماج ها و علائمی که خویشتن یا فرزندتان دارد؛ طولانی داروها، مکمل ها یا ویتامین هایی که بیمار کاربرد می کند؛ داده ها کامل درباره وضعیت جسمانی مثلا اگر دچار بیماری یا مشکل دیگری هستید حتما با پزشک گفتگو کنید. استفسار های تان از پزشک را از قبل آماده کنید. چه پرسش هایی را با پزشک مطرح کنید؟ موجب ماجرا زرد گزند چیست؟ آزمایشی برای قطعی شدن نمره حاجت است؟ بهترین اقدام درمانی چیست؟ برای پرهیز از سرایت کبود شدگی بوسیله نواحی دیگر بدن چه باید کرد؟ در ثانیه و بعد از بهبود زخم چه باید کرد؟

هر سئوال دیگری هم داشتید، حتما از پزشک بپرسید. پزشک چه سئوال هایی خواهد داشت؟

پزشک هم احتمالا پرسش هایی مثل موارد مافوق از شما خواهد داشت: گزند ها از چه زمانی روی غشا پدیدار شدند؟ زخم ها در شروع فاش شدن، چه شکلی داشتند؟ آیا اخیرا در نواحی زخم، بریدگی، گزیدگی یا زخمی داشته اید؟ کسی از اشخاص خانواده تان به زرد ضغطه مبتلا بوده است؟ آیا قبلا بوسیله زرد زخم دچار بوده اید؟ تو ادامه بخوانید: نقطه گوشتی چیست و چطور تداوی می شود؟

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری حجم ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها



صلح و صفا ارزشمندترین دارایی انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
آویشن ملی والیبال ایران امروز جمعه ۱۰ خرداد درون نخستین دیدار خویشتن از لیگ ملت های ۲۰۱۹ والیبال برابر ایتالیا که در این کشور برگزار شد با نتیجه ۳ کنار یک پیروز شد.

ترکیب آویشن ایران را در مبدا این بازدید سعادتمند معروف، محمد موسوی، امیر غفور، جواد معنوی نژاد و علی شفیعی بوسیله همراه حضرت پور (لیبرو) تشکیل می دادند. ایتالیا همچنین با لباس سورمه ای و ترکیب جیانلی، بالاسو، آنتونوف، آنزانی، لاویا و گابریل نلی ورزش را شروع کرد.

ست ابتدا این ورزش را ایتالیاها ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کردند. اما در ست دوم بازیکنان ایران توانستند با نتیجه ۲۵ پهلو ۲۳ منافی را شکست دهند. آنها همین خراج را در ست سومین نیز تکرار کردند. در ست چهارم بازی با اینکه ایتالیایی ها جلو بودند ولی شاگران کولاکوویچبار دیگر به بازی بازکشتند و توانستند با پیروزی ۲۵ بر ۲۲ نخستین بازی خود را در این اطراف از ورزش ها با پیروزی طبق تیم قدرتمند ایتالیا به پایان برسانند.

تیم ملی ایران درون دومین بازی خویشتن فردا یازده خرداد به مصاف چین می جوی و سپس باید در روز یکشنبه ۱۲ خرداد مقابل آلمان صف ارایی نرم.
اما در این میان چندی از بنگاه های آموزشی که همان مدارس غیردولتی باشند، آتش این رقابت را خاکستر گرم ور می کنند تا سود بیشتری از این معرکه خویشتن ساخته عایدشان شود. داستان ثبت صیت زودهنگام مدارس چیست؟

از سال های کثرت دور ثبت نام داخل مدارس از اواسط تیرماه یعنی حدود یک ماه و نیم پس از پایان سال تحصیلی آغاز می شد. مدیران مدارس دولتی موظف بودند که دانش آموزان میان پایه را درصورت قبولی بوسیله صورت خودکار ثبت نام کنند و مدارس شاهد، نمونه دولتی و تیزهوشان نیز موافق نتایج آزمون و بررسی مدارک می توانستند پذیرفته شدگان را نام نویسی کنند. دانش آموزانی هم که تغییر مقطع داشتند همچنین براساس منطقه محل سکونت به مدرسه بعدی شناساندن می شدند و ثبت نامشان عارض می گرفت ولی یک اتفاق این قاعده کلی و تقریبا منظم را بوسیله بی قراری زد؛ «توسعه مدارس غیردولتی». ترفند مدارس غیردولتی برای تحریک بازار ثبت صیت

اگر فرزندی در سن پرورش داشته باشید یا اتفاقات گرداگرد آموزش عمومی برایتان مهم باشد، از اوایل اسفند می توانید بنر یا آگهی های نخست ثبت نام درون مدارس غیردولتی را داخل سطح ولایت ببینید. «پیش ثبت معروفیت دبیرستان...آغاز شد.»، «آزمون های مکتب... ه. آغاز شد.»، «ثبت نام در دبستان... با ظرفیت محدود، شرایط را تو سایت دبیرستان بخوانید.» و این داستان بسته بوسیله خلاقیت مدیران روابط عمومی این مدارس رنگ جزیی و لعاب می گیرد و اشتهای والدین را برای تصمیم گیری درون این باره تحریک می کند.

پروانه رهنمودی، کارشناس مبصر مقطع متوسطه یکی از مناطق آموزش و یادگیری تهران تو این باره به همشهری می گوید: «متأسفانه مدارس غیردولتی برای رقابت با یکدیگر بر قانون جذب دانش آموز و پر کردن صندلی هایشان، هر سال طرح ها و برنامه های جدیدی را پیاده می کنند که متأسفانه کنار سیستم آموزشی سرزمین تأثیر مستقیم و غیرقابل جبرانی گذاشته است. برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه با خانواده، اردوهای نمایشی بخاطر تخمین داوطلب از عمده ترین اقداماتی است که این مدارس اجرا می دهند و باعث شده اند نگاه خانواده ها نسبت بوسیله مدارس دولتی و گزینش ساده آنها تخفیف پیدا کند، قوم ها فکر می کنند که بمنظور مدرسه دولتی این قوانین شیرهدار و چند مرحله ای را برای ثبت صیت ندارد بنابراین از چونی کافی آموزشی برخوردار حلق.»

او ادامه داد: «این داخل حالی است که طولانی این سختگیری ها و قوانین من در آوردی از لفظ این مدارس فقط یک بازارگرمی است و می خواهند وجد قوم ها را برای ثبت اشتهار افزودن دهند، دقیقا سانحه را متشابه یک ماراتنی مدل سازی کردند که اگر در آن سرعت بالا نداشته باشی، باخته ای و به نشانی یک جامانده محکوم به ادامه فراگیری تو یک مدرسه بی کیفیت دولتی هستی.»
به اعتقاد این کارشناس ارشد مقطع متوسطه، مدارس غیردولتی در این بنیاد متشابه یک بنگاه آموزشی عمل می کنند که در ارزش گذاری سایر مدارس همنوع خود نیز تأثیرگذارند. «منظور و تصمیمی بخاطر اصابت با این مدارس در هیچ دولت و پیرامون ای وجود ندارد و برعکس مدیران این مدارس هستند که بخاطر سایر مدارس نیز تصمیم گیری می کنند.» رقابت بر قاعده مدارس دولتی دید کرده و سوگلی

اما معضل فقط مدارس غیردولتی نیستند، مدارس دولتی خاص حزن ضوابط و شرایط خاص خود را دارند. مجتبی نیرانی، مدیر مدرسه دولتی در منطقه ۱۷تهران است؛ او از نبود سازوکار کم ارزش و دستورالعمل هماهنگ برای ثبت نام مدارس گلایه دارد و آن را یکی از مسائل اکید داخل بین مدیران مدارس دولتی می داند. «نه اینکه دستورالعملی بود نداشته باشد، اتفاقا داریم و هر سال اندوه ستاد ثبت نام مدارس هم در وزارتخانه و هم ادارات تشکیل می شود اما نکته اینجاست که این بخشنامه از سوی خود مدیران بالادستی با سفارش های پیاپی اقوام و دوستانشان نقض می شود و عملا کارکرد آن تا نصف کاهش پیدا می کند.»

برند شدن چند دبستان دولتی درون منطقه، ثبت نام فرزندان مقامات اختصاص در آنها و در طاس برتری سندیت نسبت به سایر مدارس نیز باعث عقب انداختن در ثبت صیت و لبریز شدن ظرفیت آنها می شود. «درون هر منطقه ۲-۳ تا مدرسه هستند که بوسیله میانجی مدیریت بهتر خواه فضای آموزشی جدید و کم قیمت تر، اسم و رسمی روبرو می کنند. همین می شود که از سازمان کچل یا سازمان منطقه آموزش و پرورش تسهیلاتی را بخاطر ثبت نام فرزندان شاهد، فرزندان فرهنگیان و...

درنظر می گیرند و همین می شود که تقاضای سایر اولیا نیز برای ثبت نام فرزندان سندیت در این مدارس اوج می رود. استدلال شان غصه این است که در مدت فلانی و فلانی فرزندشان تو این دبیرستان فراگیری می خواند پس حتما خیلی خوب است و باید فرزند من هم همین مکان ثبت اشتهار شود.»
نیرانی تأکید کرد: «همین مدارس به زبان برند باعث تضعیف سایر مدارس دولتی در منطقه می شوند چون بصیرت آموزان با سطح شعور پشته و وضعیت مفت مالی را جذب کرده و باعث تجمیع معرفت آموزان درمانده تر چه از لحاظ آموزشی و چه از نظر فرهنگی در مدارس دیگر می شود و بدین روش هر سال سطح این مدارس کاهش پیدا می نرم. از سوی دیگر مدارس مطرح دولتی به مرور معلمان برتر را نیز جذب کرده و این مزیت را نیز به تحدید خود در می آورند.

تمام مصاحبت من این است که نحوه گزینشی ثبت نام در مدارس چه دولتی و چه غیردولتی روی سرنوشت سایر مدارس و دانش آموزان آنها تأثیر سلبی گذاشته است.» این نگاه متفاوت و نظرکرده به فداکار مدارس دولتی داخل مناطق، از آن اتفاقاتی است که روی تصمیم گیری خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان تأثیر مستقیم گذاشته است. تنوع مدارس و سرگردانی خانواده ها داخل انتخاب

تمام نکاتی که کارشناسان در ارتفاع به آن رمز کردند، از عوامل تسریع خانواده ها برای ثبت صیت داخل مدارس به حساب می رود، آنها داخل یک سیکل معیوبی گرفتار می شوند که خودشان کمترین نقش را در آن دارند اما خیلی زود گرفتار آن می شوند. جست وجوی یک مدرسه لقب و رسم دار از چندماه مانده بوسیله خاتمه سال تحصیلی قبل، پیگیری مداوم و حضوری برای لابی کردن جهت ثبت نام، مراجعه به ادارات و التماس نامه سفارشی بوسیله مدیر مدرسه، وادار کردن فرزندان برای شرکت در آزمون های متعدد مدارس غیردولتی، نمونه دولتی و تیزهوشان، دادن وعده مالی به مدارس خوب تنها چند معیار از اقداماتی است که قوم ها برای دنباله تحصیل بهتر فرزندان سندیت قفا می کنند.

طاهره فیاضی، کارشناس آموزش متوسطه داخل این باره توضیح می دهد: «ما هر سال در اسفندماه با این سؤال از سوی خانواده ها روبه رو می شویم که دخترم یا پسرم را داخل کدام مدرسه ثبت شهرت کنم؟ فلان مکتب خوب است یا فلان مدرسه؟ میگن فلان مدرسه معلمان خوبی ندارد، خواه آن مکتب امکاناتش کمتر است، می شود یک نامه بخاطر مدرسه فلان بخاطر ما ظلم کنی؟ و ده ها سؤال و درخواست دیگر.»

او ادامه عدل: «این معضل فقط از یک چیز سرچشمه می گیرد و آن تنوع زیاد از پیمانه مدارس در سرزمین است؛ تنوعی که داخل مرحله اول باعث تشکیک بیش از قطع قوم ها و سرگردانی آنها حین ثبت نام شده و در مرحله دوم باعث فاصله معنادار بین دانش آموزان و سپس فارغ التحصیلان آنها با سایر مدارس می شود. معضلی که با توسعه بیش از حد مدارس غیردولتی ابعاد جدیدی پیدا می کند.»

فیاضی گفت: «آنقدر این معضل در ذهن خانواده ها بزرگ شده که از چندماه پیش از سال تحصیلی قبل و شروع امتحانات قفا مدرسه خوب می گردند و تن به کامل خواسته های مدیران مدارس می دهند، نتیجه این می شود که ما شاهد پیش شرط های عجیب و غریب مثل برگزاری آزمون در مدارس غیردولتی هستیم.»او با پیش روی اینکه این آزمون ها بیشتر گنجایش بازارگرمی بخاطر جذب بینش آموز دارد تا گلچین سطح واقعی آنها، اظهار داشت: «با این روش مدارس غیردولتی می خواهند بگویند که مثلا مدرسه ما دارای متقاضیان بی شمار است و وجد مخاطب و رقم مستمری را اضافه دهند. من صیت آنها را مدرسه نمی گذارم، اینها بنگاه های آموزشی هستند و بوسیله بینش آموز به چشم خریدار نگاه می کنند.»

ولی راه حل چیست و چگونه می توان این سیکل معیوب در ثبت معروفیت و استرس ثبت اشتهار زودهنگام داخل مدارس را از بین برد؟ فیاضی می گوید: «باید تنوع مدارس را کاهش عدل و سطح مدارس را چه از نظر آموزشی و چه فضای فیزیکی طبق ساخت. جلوی تبلیغات زود خلال ثبت نام مدارس را گرفت و ترفند مدارس غیردولتی را برای جذب مشتری خنثی کرد. با این سیاق شاید بتوان وجد قوم ها را از بین برد.»

وزیر آموزش و پرورش ماه هاست که به دنبال حذف موارد استرس زا از تن آموزش و پرورش است. اما جالب است که با آزمون های مفرط ورودی مدارس غیردولتی، رتبه گذاری آشکار بین مدارس دولتی و شروط بسی مدارس خاص مقابله ای نمی کند. فیاضی می گوید: «ما نمی توانیم به صورت فاش مدارس را ارزشگذاری کنیم و بعد به خانواده ها بگوییم که هیچ تفاوتی بین مدرسه ها نیست و همه مدارس به یک اندازه خوب هستند و فرزندتان را داخل دبیرستان ای که ما برایتان درنظر می گیریم ثبت اشتهار کنید.» کارشناس آموزش: خیر اینکه دستورالعملی بخاطر ثبت معروفیت وجود نداشته باشد، اتفاقا داریم و هر سال بی قراری ستادی در وزارتخانه و هم ادارات تشکیل می شود ولی نکته اینجاست که این بخشنامه از سوی خود مدیران بالادستی با سفارش های پیاپی اقوام و دوستانشان نقض می شود یکی از کارشناسان: با برگزاری آزمون های ورودی مدارس غیردولتی می خواهند بگویند که مثلا مدرسه ما دارای متقاضیان بی حساب است و عطش مخاطب و نما شهریه را افزایش دهند. من معروفیت آنها را مدرسه نمی گذارم، اینها بنگاه های آموزشی هستند
کمک حمل ونقل و ترافیک شهردارمنطقه ۸ دراین باره گفت: «یکی از پرخطرترین معابر منطقه ۸ از لحاظ ترافیکی و ابراز تصادفات، خیابان دماوند است. به همین دلیل طرح مصون سازی ۸ نقطه از این خیابان حدفاصل سه راه تهرانپارس تا پل خاقانی بوسیله زودی عمل خواهدشد.» «حامد میرزابیگی» افزود: «درحال مجهز نقاط سرگذشت خیز خیابان دماوند از جمله سه گانه گونه تهرانپارس، تقاطع خیابان ۱۰۹، خیابان طاهری، ۳۰ متری نیروی هوایی و خیابان سبلان شناسایی شده اند که با توافق هندسی در این نقاط ایمن سازی انجام می شود.» او ادامه داد: «طرح مطالعاتی سازش هندسی خیابان دماوند انجام شده و نتایج کارشناسی ها مدال دهنده این موضوع است که باید از یک عامل ثابت برای کاهش سرعت خودروها و تصادفات استفاده کرد.

بوسیله همین برهان طرح استفاده از سنگفرش های «کیوبیک» در تقاطع ها مورد تأیید صبر پژمرده است.» معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۸ گفت: «کاربرد از این سنگفرش ها در کشورهای پیشرفته متداول بوده و ویژگی حقیقی آنها ایستادگی و سختی در شرایط مختلف آب و هوایی قرین بارندگی و خنک زدگی است.» میرزابیگی افزود: «باتوجه به اینکه بیشتر تصادفات داخل تقاطع ها رخ می دهد صبر است با عمل روسازی برجسته و گمارش سنگفرش های کیوبیک در تقاطع ها ایمن سازی رخساره بگیرد. این سنگفرش ها به گونه ای مدل سازی شده که مسطح نیست و داخل خراج سایش با تایر خودرو باعث ناچیز شدن سرعت خودرو می شود. با نصب سنگفرش های کیوبیک سانحه تقاطع ها حدود ۴۰ درصد کاهش می یابد.»