سل تل

مایکروسافت سال گذشته نسخه ی پیشرفته ی اپلیکیشن ماشین حساب (Calculator) ویندوز ۱۰ را متن باز (Open Source) کرد و اکنون پس از یک سال به لطفپلتفرم یونو (Uno Platform)، ماشین حساب Windows 10 روی لینوکس ظاهر شده است.

پلتفرم Uno ساعد تایم (Runtime) میان پلتفرمی خاص برای کلمه های برنامه نویسی سی شارپ (#C) و XAML محسوب می شود. این پلتفرم همچون جاوا (Java) داخل جدیت است تا اپلیکیشن های میان پلتفرمی را به اپلیکیشن هایی تبدیل بطی ء که روی تمامی پلتفرم های آماج بدون شاق اجرا شوند و همچون اپلیکیشن های سنتی آن پلتفرم به دیدن برسند. 

تو جهیز عامل لینوکس، بوسیله اراده طراحی رابط کاربری اپلیکیشن های مبتنی پهلو پلتفرم Uno و یکپارچه سازی آن با دسکتاپ اوبونتو (Ubuntu) با فریم معمولی GTK، از موتور رندرینگ Skia استفاده می کنند. این اپلیکیشن ها با بهره گیری از پروژه ی مونو (Mono Project) مخلوق می شوند.

مقاله ی مرتبط:ویژگی Always On Top به ماشین حساب ویندوز 10 اضافه می شود

سامان حساب ویندوز ۱۰ روی فروشگاه آنلاین Snap Store با معروفیت Uno Calculator آپلود شده است تا از مشکلات مربوط به کپی رایت جلوگیری شود. Uno Calculator ماشین احصائیه استاندارد و ماشین شمار علمی و ماشین حساب خصوصی دستور کار نویسان را شامل می شود و می تواند گوناگون واحدها و ارزها را به یکدیگر تغییر بطی ء.

خبرگزاری OMGUbuntu می گوید سامان حساب ویندوز ۱۰ از ماشین شمار سنتی گنوم (GNOME) بهتر است و دلیل اصلی اش به پشتیبانی سامان شمار ویندوز ۱۰ از تبدیل واحدهای بیشتر برمی گردد.  نسخه ی لینوکس ماشین شمار ویندوز ۱۰ را می توانید از اینجا دانلود کنید. بیشتر بخوانید:ساتیا نادلا: مایکروسافت روی توسعه ویندوز متمرکز می شودبتای عمومی مک OS بیگ عادت 11.0.1 با والپیپرهای جدید منتشر شدرمزگذاری سرتاسری برای تمام کاربران زوم فعال شدروش نصب خودکار درایور تو ویندوز 10 تغییر می کنداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۱۱ آبان)
  • ۹۹/۰۸/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی