سل تل

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گزارش پایگاه اطلاع رسانی زوجیت جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی یکشنبه شب با اشاره به اینکه «داخل آن روز علیرغم فداکار تنگناها، آدم کار خویشتن را به احسان انجام دادند»، افزود: داخل ۲ سال گذشته ملت ایران علیرغم همه تنگناها و مشکلات دامنه های بسیار فراز را برداشت و هر کجا که سلاله کبیر ملک آستان داشت و دانش آموزان و دانشجویان و سلاله کوشا جامعه بودند، توانستیم به راحتی یا ماندگی کمتر، از مشکلات و تنگناها گذر کنیم.

وی با بیان اینکه «ما همان ملتی هستیم که توانستیم تو سایه حضور فعال تحصیلکردگان جامعه بوسیله اشتهار دیپلمات ها از دایره باطراوت و تنگی که دشمنان بوجود آورده بودند، مختار شویم»، گفت: ملت ایران از آغاز پیروزی قیام تا سال ۱۳۸۵ اذن نداد که قلمرو در دام خلع ۷ تصدیق دایره ملل فراغت گیرد و حتی در دوران نزاع و روزهای باطراوت آغاز انقلاب نیز اینچنین نشد، ولی متأسفانه دشمنان ملت در زمانی موفق شدند که سرزمین را در ماده ۴۱ منفصل ۷ یعنی مرز جنگ و تجاوز به کشور قرار دهند.

مهتر جمهوری تصریح کرد: ولی مجری آراء، حضور مردم و اراده امت وجود که توانست این زنجیرها را بگسلد بوسیله نحو ای که هیچ کس در دنیا خاطر نمی کرد که ملت ایران در یک روز و یک شایسته کردن بتواند ۷ قطعنامه سازمان ملل را لغو یواش و این افتخار تاریخی صرفاً متعلق به پیرو ایران است و هیچ ملتی تاکنون نتوانسته این قطعنامه های خطرناک را ملغی بطی ء.

روحانی امتداد عدل: کمتر کشوری توانسته در مجمع عمومی دایره ملل ۲ قطعنامه اجمالی به نفع آراء امت ایران به دست آورد که یکی از این قطعنامه ها، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت وگوی تمدن هاست که به پیوستگی آراء درون دولت برادر عزیزم سرور محمد خاتمی در تاریخ ملل متحد بوسیله صیت ایران ثبت شد.

رئیس جمهوری با رمز به اینکه خاطره ای که ایرانی ها از سازمان ملل متحد دارند همان داستان 'بنی آدم اعضای یک پیکرند' سعدی است که تو این راه اندازی نقش سپرده است، گفت: خاطره دومی تحت عنوان گفتگوی تمدن ها درون سازمان ملل متحد ثبت شد که ره آورد روحی و عملی ملت ارشد ایران است.

شیخ اظهار داشت: بار دیگر در دولت تدبیر و غبطه قطعنامه ای دیگر عرشه عنوان گیتی بدون از خشونت و هراسناک گری به تصویب مجمع عمومی دایره ملل متحد رسید و در تاریخ ملل ثبت شد.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: ۲ بار با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران ۲ قطعنامه به پیوستگی آراء توسط مجمع اشتراکی سازمان ملل تصویب شد که حتی دشمنان ملت ایران غصه در قضیه مقبول آن دلاوری نکردند با آن مخالفت کنند.

روحانی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که می توانیم حرف و منطق خودمان را به سپهر بنشانیم، گفت: درون دولت یازدهم و دوازدهم کارهای متجاوز اضافی انجام شده برغم اینکه با مشکلات و بحران های زیادی هم مواجه بودیم.

رئیس جمهوری افزود: زلزله و سیل در سال های اخیر را گواه بودیم، اما شهر ها زلزله و سیل دیگر هم بود که ناچیز راجع به آن گپ شد و این در حالی بود که پیرو ما و سراب بالغ ما، دانشگاهیان و منتخب های ما و مشیت ملت ما از زن و مرد و پیر و جوان و همه اقوام تو طبق این مجادله ها ایستادگی کردند.

فقیه داخل توضیح اقدامات بزرگ انجام شده، گفت: طی ۱۴ ماه توانستیم ۹۵ هزاره خانه مسکونی را بازسازی و مرمت کنیم و ملت ما توانست در سیلابی بی سابقه که تقریباً ۲۵ استان ناحیه را در بر گرفت، با کمترین خسران جانی از بحران عبور درنگ و قدم های خوبی بخاطر پیشگیری برداشته ایم.

رئیس جمهوری با اشاره بوسیله اینکه تعداد سمن ها که تعداد آن قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم ۱۰۰عدد بوده بوسیله ۲۶۰۰ رسیده است، گفت: اقدامات مؤثری درون قضا و قدر یازدهم اجرا اندوهناک که کمتر بخاطر مردم تبیین شده است. اینکه تو استان های شمال غرب ایران و آذربایجان غربی، سیل نتوانست خسارت بزند، برای لایروبی های عظیمی حیات که داخل حوض درست کردن ارومیه انجام می شد و دستور کار ریزی هایی بود که برای شعار دیگری ادا می شد اما داخل سیل به ما کمک کرد. سدها در سیل اخیر مانع تخریب گسترده شدند و ۷۰ میلیارد متر مکعب آب را مهار کردند که اگر این سدها نبود محسوس نبود پیاده شدن عادت خوزستان چه می آمد.

عالم با پیش روی اینکه در خوزستان با پیشگیری مظفر شدیم سیل را مهار و کنترل کنیم، گفت: در بوستان نیز زهکشی ها در ۲۰ هزار هکتار داخل اراضی استان بوسیله منزله کانال و سد ارتکاب کردند و به عاملی بخاطر کمک به انسان تغییر شدند و اینها کارهای وقار است که انجام شده، اما ناچیز درون تک آن صحبت شده است.

رئیس جمهوری درون ادامه سخنان خود داخل جمع دانشجویان و جوانان با اشاره به سخنان مطرح شده از طرف ۵ تن از نمایندگان جمع حاضر، گفت: سخنان امروز جوانان ما متجاوز امیدبخش بود و مشخص کرد تنخواه ای که باید بااطلاع ملک شود، تنها پول و سرمایه مادی نیست، بلکه تحصیلات و اندوخته طایفه بالغ ما و مغزهای متفکر جوانان، بزرگترین ره آورد برای توسعه ملک ماست.

شیخ با اشاره به زنهار شانس های یازدهم و دوازدهم از شرکتهای دانش بنیان درون کشور، گفت: ۴۴۰۰ شرکت دانش بن را امان کردیم که علاوه بر اشتغال آفرینی بخاطر ۳۰۰ هزاره نفر، ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی ابداع کرد و این نشان می دهد که علم و فناوری ما می تواند تحول ابهت تو ناحیه ساختن درنگ.

رئیس جمهوری با بیان اینکه تو سالهای گذشته ۷۰ هزار شغل داخل مملکت صنعت گردشگری خلق کردن شد، گفت: بوم گردی، روستاهای ناحیه را رونق داده اما در مورد رونق روستاها کمتر گفته می شود. این در حالی است که رسانه ها بیشتر از سختی ها می گویند.

شیخ با بیان اینکه متأسفانه کارهای عظمت که تو روستاها ارتکاب شده، کمتر دیده می شود، اظهارداشت:هنگام دو سال گذشته یک هزار کیلومتر سیاق روستایی ایجاد شده، بیش از ۹۵۰۰ قریه دارای آب آشامیدنی سالم شده، کامل روستاهای بالای ۱۰ خانوار سرزمین دارای برق شدند و سالانه ۳ هزار قریه به شبکه گاز وصل می شوند.

رئیس جمهوری افزود: تقریباً هر روز ۱۰ روستا به شبکه سراسری گاز متصل می شود و امروز با ترقی فضای مجازی روستائیان ما کالاهای تولیدی خود را در کشورهای مختلف گیتی بوسیله فروش می رسانند و بومگردی را در فضای مجازی توسعه دادند و این یک تبدیل بنیانی بوده است.

فقیه با اشاره بوسیله اینکه کشاورزان داخل ابتدای این قضا و قدر ۴ میلیون و اکنون ۱۳ میلیون تن گندم بوسیله دولت می فروشند، افزود: قیمت گندم داخل آغاز نصیب و قسمت ۴۰۰ تومان بوده و امروز ۱۷۰۰ تومان شده است هر چند که جریان هوا رفعت رفته، اما درآمد یک گندمکار هم ۱۲ موافق شده است، اما خیر عزب رادیو و تلویزیون بلکه دیگر رسانه ها غم از خدمات بزرگی که ارتکاب شده کم سخن می گویند و دامنه های بلندی که داخل کشور برداشته شده بخوبی تبیین نمی شود.

مهتر جمهوری با بیان اینکه امروز رتبه خلاقیت سلاله جوان ما از ۱۲۰ در آغاز دولت یازدهم و دوازدهم به مغز ۶۵ رسیده، گفت: این علامت دهنده حرکت بزرگ علمی بخاطر تبار جوان کشور است و امروز خوشحالم که بگویم مصوبه جدیدی در دولت تو مورد بیمه و مالیات شرکت های نوآفرین و استارت آپ ها مقبول شد که معارفه خوب طالع بخاطر دوده کبیر است.

شیخ با اعتراف اینکه دولت فضای کار و تکاپو برای جوانان را ایجاد کرده، گفت: اینکه در عرض ۲ سال ۱۱۳۰ نفر از تحصیلکرده های ما در دانشگاه های لایق دنیا به ناحیه بازگشته اند، بوسیله این معناست که فضا برای دودمان بالغ تحصیلکرده مساعدتر شده و فضای کسب و حکم درون کشور ما بهتر شده است و همه این شرایط معنایش این است که به رغم سختی ها و تحریم ها می توانیم اشتغال جدید بوجود آوریم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دیگر اشتغال خالص داخل ملک شبیه گذشته و ۱۲ هزاره نفر در سال نیست، گفت: تو دولت یازدهم و دوازدهم حداقل اشتغال سره ما بوسیله طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار نفر در سال بوده است، یعنی ما می توانیم و نسل کبیر و دانشگاهی ما می تواند برای نسل کبیر احاطه افزایی کند.

روحانی خیال نشان کرد: باید کاری کنیم پایان دوره یادگیری در دانشگاه فقط یک برگ کاغذ به معنی لیسانس، فوق لیسانس خواه دکتری نباشد، پایان حوالی تحصیلی باید توأم با مهارت، درون یک رشته باشد و این شدنی است. دانشگاه های ما باید محیط را برای این شعار متحول کنند.

مهتر جمهوری با تاکید کنار اینکه راه توسعه سریعتر، همفکری و همصدایی است، خاطر نشان کرد: چنانچه می خواهید کشور در خوش نویسی توسعه و پیشرفت سریع استراحت گیرد، راه آن همفکری و همصدایی است و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت ملت و بویژه خاندان بالغ ازاله.

روحانی تاکید کرد: کسی نگوید که ما پای صندوق رأی می رویم و رأی می دهیم اما مشکلات محلول نمی شود، مستحکم است که صد درصد مشکلات محلول نمی شود ولی در هر گام می توانیم لول جدیدی انجام دهیم. باید از حجم های طریق مهم استفاده کنیم.

رئیس جمهوری با تاکید بر محضر نسل جوان در صحنه شریک شدن فعال تر و تلاش برای استفاده از همگی ظرفیت های استفاده نشده از اصول قبلا تهیه شده قانون اساسی، گفت: درگاه دودمان بالغ و مجاهدت برای استفاده از ظرفیتهای استفاده نشده ضابطه رادیکال متد حل مشکلات است و قانون عمده ما ظرفیت های بالایی دارد که یکی از آنها اصل ۵۹ است که می گوید اگر در یک مسأله مهم فرهنگی، اجتماعی یا دادرسی خارجی، اختلاف نظر داریم، می توانیم پای جعبه آراء برویم تا مردم دیدن دهند. طبق این اصل و درون مسایل رادیکال نمایندگان ملت داخل محفل می توانند تصمیم بگیرند تا موضوع بوسیله رأی اشتراکی گذاشته شود و مشکل حل شود.

مهتر جمهوری تاکید کرد: درون شیوه عمده ما ظرفیت طولانی است. ملت ما رشید است و جوانان ما تحصیلکرده و غیور هستند.

فقیه با بیان اینکه درون کشور بسیار از ۴ میلیون نفر در دانشگاه یادگیری می کنند و ۱۴ میلیون نفر جامعه علم آموزان ما هستند، گفت: ۱۸ درصد جمعیت کشور تحصیلات دانشگاهی دارند که این یک توان مبصر است و باید از این استعداد استفاده کنیم.

رئیس جمهوری درون پایان سخنان خود تاکید کرد: باید دلیر باشیم، نترسیم، کنار بی قراری بایستیم، همنوا باشیم تو این صورت ملک را نجات خواهیم قسط.

پیش از سخنان عالم بانو ها و آقایان، حامد تاج الدین بنیانگذار و مدیر عامل شریک سانا گستر سبز، سیده زهرا حسینی دانشجوی کارشناسی رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه پیشگاه معصومه(س)، صادق خسروی رئیس مجمع ملی سازمان های مردم سرشت جوانان ایران، مهسا ابرین مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کارخانه نمک زاهدان، سیامک اشرفی برزیده فعال دانشجویی و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوسیله تقریر نقطه نظرات و سخنان خود پیرامون مسایل متنوع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی خود پرداختند.

قسمت از حمایت های شانس بویژه معاونت نظری و فناوری اربابی جمهوری از جوانان متخصص و حمایت از مشاغل و استارت آپ های داخلی، ضرورت توجه به نخبگان در داخل ناحیه و جلوگیری از خروج فارغ التحصیلان و نخبگان، ایجاد فضاهای آموزشی تخصصی مختص دختران و بانوان، توجه به معیشت مردم و درون ذات حال مقابله با بایکوت و دشمنی دشمنان، لزوم دمکراسی حداکثری در کشور و استفاده از همه گروه ها و نظرات تو اداره کشور، نظارت عمومی و تحقق فرصت برای اقشار مختلف مردم و واگذاری امور بوسیله آنان، لزوم نگاه واقع بینانه بوسیله شرایط منطقه و جهان و جلوگیری از جبون گری، لزوم انسجام و اتحاد ملی در مقابل دسیسه دشمنان، لزوم گفتگوی سلایق متنوع سیاسی در کشور و همدلی در راستای تأمین منافع مردم، ضرورت توجه اقبال بوسیله مناطق محروم و کمتر برخوردار و ابداع فضاهای مناسب درون راستای شکوفا کردن و توانمندسازی استعدادها داخل این مناطق، ساماندهی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی کوچک درون نقاط مختلف جامعه، قسمت از توجه اقبال بوسیله نهاده های مدنی تو کشور، ضرورت نگاه ویژه دولت بوسیله سمن های دانشجویی و جوانان و کاربرد از حجم این نهادها درون غرض گیری ها و اجرای برنامه های سازمان کشور، مقابله با رانت خواری تو عهده دار شدن امور و استفاده از جوانان عزیز درون عرصه های مختلف مدیریتی از عموم مواردی بود که این دانشجویان و جوانان در جناب رئیس جمهور عنوان کردند.
تسنیم نوشت: از زمان مصوبه خودرویی هیئت دولت در نیم بهمن سال گذشه وضعیت راسته  خودروی کشور بیش نامتعادل بوده و حتی ترخیص خودروهای درگمرک مانده نیز نتوانسته در این راسته اثر گذار باشد. هر چند به نظر میرسد ترخیص ایندست خودروها و نیز احیا تزریق خودروهای وارد شده عاری ثبت نصیحت نوعی رانت قیمتی برای صاحبان آنها ایجاد می یواش ولی به هر حال دولت بایستی برای بازار متشنج خودروهای داخلی و خارجی تدبیر مشخصی داشته باشد.

از نیم بهمن ماه سال قبل تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری زیاد از 2700 خودرو تو گمرکات پروانه گمرکی صادر شده است.

بر این اساس در 15 گمرک متنوع از جمله سلفچگان، باهنر، رجایی، مغرب تهران، لنگه، خرمشهر، بوشهر و...پروانه ترخیص خودرو صادر شده است.

پیاده شدن مبنای اعلام  مسئولان از 2700 خودروی دارای پروانه حدود 1600 مایه خودرو از گمرکات سابق الذکر مرخص کردن شده اند.

این گزارش حاکی از این است که گمرک سلفچگان با صدور 895 پروانه داخل صدر سیاهه مذکور قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینکه بر اساس گزارش تا 20 اردیبشهت تنها 39 وسیله خودرو از این گمرک خارج شده است.

به عبارت دیگر بیشتر تعداد خودروی ترخیص شده به گمرک هنرور مربوط میشود. بر این اساس با حیات اینکه 646 پروانه در گمرک مثال باهنر بخاطر خودروهای وارداتی صادر شده است نزدیک به 330 دستگاه خودرو از گمرک مذکور خارج شده است.

گفتنی است، درون حالی پیاده شدن بنیاد یک گزارش مکتوب، تا 17 اردیبهشت ماه 1007 دستگاه خودرو از 15 گمرک اصلی مرخص کردن شده اند که ظاهرا ظرف یک هفته اخیر این آمار به بیش از 1600 دستگاه روان است.
ASGHAASGHAASGHAASGHAنیسانOOOONOOOONOOOONOOOON که سال گذشته با مشکلات درگیر کارلوس گون، مدیرعامل اسبقش، دست وپنجه می کرد، بوسیله لطافت گزارش سال مالی خویشتن را منتشر کرده است. بنابر این گزارش، نمونه سود این غول خودروسازی ژاپنی در مقایسه با سال گذشته، به نیم کاهش هویدا کرده است و پیش دماغ ها نشان می دهد روند کاهشی همچنان امتداد خواهد یافت. استاندارد سود نیسان در ته سال مالی درون مارس، ۳۱۹.۱ میلیارد ین (۲.۹ میلیارد دلار) بوده که درمقایسه با سود ۷۴۶.۹ میلیارد ینی سال گذشته، کاهش چشمگیری را نشان می دهد.



نیسان اخبار کرده منفعت این مشارکت تا پایان سال مالی ۲۰۲۰، تا ۱۷۰ میلیارد ین (۱.۵ میلیارد دلار) کاهش خواهد یافت. کاهش درآمد این شرکت ناشی از تغییرات ساختاری، توسعه ی محصولات، ضررهای ناشی از نرخ ارز و گران شدن مواداولیه است. هیروتو سایکاوا، مدیرعامل نیسان، وضعیت شرکتش را بسیار متشنج توصیف کرده است.

نیسان تکاپو می یواش کسب وکارش در آمریکای شمالی را گشایش دهد. در آمریکای شمالی، به دلیل دریافت برانگیزنده ها و تولید بیش ازاندازه ی محصولات، سود نیسان بیش کاهش یافته است. معامله نیسان در پایان سال مالی جاری، به ۱۱.۶ تریلیون ین (۱۰۵ میلیارد دلار) رسید که درمقایسه با سال گذشته، کاهش ۳ درصدی را نشان می دهد. تعداد خودروهای فروخته شده در سال جاری نیز با کاهش ۴.۴ درصدی، به ۵.۵ میلیون دستگاه رسید. سایکاوا تعهد داده کسب وکار نیسان در دو یا سه گانه سال آینده، دوباره به رونق قبلی خود بازگردد.



سایکاوا از استراتژی رشد خرید تهاجمی کارلوس گون انتقاد کرده است؛ اگرچه خودش هم از زمان برعهده گرفتن سِمَت مدیرعاملی، با انتقاد هایی مواجه بوده است. وی از مشتریان و سهام داران به دلیل عملکرد ضعیف همکاری اعتذار کرده و به رسم مدیران ژاپنی که معمولا یک دقیقه روبه روی مشتریان خم می شوند، از ذی نفعان دلجویی کرده است. کارلوس گون که دو دهه رهبری مشارکت نیسان و رنو، شریک تجاری اش را پهلو عهده داشت، سال گذشته، به افترا انتشار نادرست ارقام حقوق بازنشستگی و از مشت اعطا کردن سرما یه های شرکت نیسان و استفاده از تنخواه ی نیسان برای مصارف شخصی دربند شد.



گون در پاسخ بوسیله این اتهام ها، ادعای بی گناهی کرده بود. او اعتقاد دارد نما بازنشستگی هیچگاه نفس پرداخت و پیاده شدن سر آن توافقی نشده است. همچنین، از سرمایه های شرکت استفاده ی نابه جا نشده و نفقه ها صرف خدمات عرفی شده است. ضبط ی رسوایی کارلوس گون و برکناری وی، پیاده شدن مشکلات شرکت نیسان افزود. این همکاری درمجموع ۸۳ میلیون دلار خسارت بابت پرونده ی بازنشستگی کارلوس گون صیقل کرد. فداکار از تحلیلگران اعتقاد دارند صیت شرکت نیسان لکه دار شده است.

مقاله های مرتبط:فناوری تراش الماسی پیشرانه نیسان GT-R R تو قبیله جدید آلتیما مصرف می شودنیسان-R GT R ویژه مسابقات هیل کلایمب با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت

رونمایی شد ازآنجاکه برپایی دادگاه تو ژاپن ماه ها طول می کشد، هنوز ظاهر نیست دادگاه رسیدگی به ضبط ی کارلوس گون چه زمانی برگزار. می شود شاکیان پرونده متقاضی ماندن کارلوس گون در زندان هستند؛ اما گون شروع به قید وثیقه آزاد و سپس دوباره. بازداشت شد کارلوس گون با این قول آزاد شد که تماسی با. همسرش نگیرد شکایت کنندگان به این دلیل چنین درخواستی مطرح کردند که نقضی در شواهد بوسیله.



وجود نیاید سایکاوا هذیان مبنی بر فشارآوردن رنو برای ادغام دو باهم اتحاد کردن را. رد کرد بوسیله گفته ی وی، مدیرعامل همکاری رنو که به تازگی به هیئت مدیره ی نیسان تیمار افزایش شده، بازسازی همدستی نیسان را در اولویت قرار. داده است هم اکنون، رنو ۴۳ درصد از سهام نیسان و درمقابل، نیسان نیز ۱۵ درصد از سهام رنو را. دراختیار دارد سایکاوا ادعای یکی از خبرنگاران مبنی بر استعفایش را رد و اخبار کرد داخل زمان مناسب، این امر اجرا. خواهد داد در حال حاضر، تمرکز مدیرعامل غول خودروسازی ژاپنی و اعضای هیئت مدیره، روی بازگشت سود آوری بوسیله این.همدستی است:بیشتر بخوانید بهترین خودروهای سه صندلی-R تاریخنیسان GT R ویژه مسابقات هیل کلایمب با ۱۶۰۰ اسب تبخیر غلبه رونمایی شدفناوری خراش الماسی-R پیشرانه نیسان GT R داخل اولاد جدید آلتیما استفاده می شودبهترین طراحی داخلی خودروهای ۲۰۱۹ به انتخاب Wards Autoداچیا ساندرو استپ وی ۲۰۱۹
این کتابخانه با ۲۸هزار جلد منابع بزرگسالان، ۴ هزار و ۵۰۰ چابک تاریخ خردسال و نوجوان و هزار و ۵۰۰ جلد کتاب معاون آموزشی، همگی بسرعت از زمانه ۸ تا ۲۱ بوسیله شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. نیز تالار معاینه اختصاص بانوان(وی. آی. پی) درون مقطع بزرگ و دکترا با حجم ۳۰ نفر و سالن مطالعه مجزا بخاطر خانم‌ها و آقایان داخل تمامی ایام هفته قابل استفاده دوستداران کتاب و اهالی فرهنگ است.

از فعالیت‌های علو پروگرام و ترویجی این مرکز فرهنگی می‌توان بوسیله کارگاه هنری مشق داستان، یک کتاب یک نویسنده، دیدار گروه‌های دانش‌آموزی از کتابخانه، دورخوانی کتاب، محک کتابخوانی، طرح چهره بوسیله چهره با تاریخ و بازدید با نویسندگان و فرهیختگان اشاره کرد.  سالن مطالعه بانوان از شنبه تا پنجشنبه، روزگار ۸ تا ۲۱ و سالن معاینه آقایان شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۲۳ در جوانمردی علاقه‌مندان است.  هیئت دولت حکیم حسابی تو روزهای جمعه غصه از شایسته کردن ۸ تا ۱۶ فعال است و فقط در تعطیلات رسمی فعالیت ندارد. این مرکز فرهنگی در خیابان ۲۰ متری ابوذر، خیابان علمی، خیابان کوچک حکیم حسابی واقع شده است.
زندگی شهری با همه آلودگی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات کوچک و بزرگی که دارد، لحظاتی را پیش می‌آورد که با تمام وجود احساس خستگی می‌کنیم. به همین دلیل، در اولین فرصت بار و بندیل‌مان را جمع می‌کنیم و بوسیله نزدیک‌ترین گردشگاه امان می‌بریم؛ همان‌جایی که هنوز درون تله ساخت‌وسازهای بی‌رویه شهری اسیر نشده و می‌توان چند ساعتی را در دل طبیعت بوسیله دور از سروصدا و دود و استرس سپری کرد. دریاچه ولشت یکی از این باغ ملی های خاموش و آرامش‌بخش است که در امتداد بیشتر با آن آشنا می‌شوید. حتما بخوانید:دریاچه سقالکسار؛ گشت‌وگذار در طبیعت دلفریب گیلاناملش؛ گنجی در قلب گیلان هیشه سرسبزسفر بوسیله چالیدره مشهد؛ سفری یک روزه اما پرهیجان

به بیرون از قصبه می‌رویم که اجازه ندهیم شلوغی زندگی شهری غمناک و سرخورده و ناخوش‌احوال‌مان کند. داخل چنین مواقعی موبایل‌مان را درون مشت می‌گیریم و نزدیک‌ترین نقاط گردشگری را جست‌وجو می‌کنیم تا شاید چیزی بخوانیم یا عکسی ببینیم که حس کنجکاوی‌مان را تحریک کند و راهیِ آنجا شویم. گاهی نیز از دوستان و آشنایان سراغ بکرترین جایی را که به‌تازگی امتحان حضور در آن را داشته‌اند و به‌خوبی از زیروبم آن آگاه هستند، می‌گیریم و می‌خواهیم که راهنمایی‌مان کنند. بعد هم با توجه بوسیله شرایط جوی، وسایل موردنیاز را جمع‌آوری کرده و راهی می‌شویم.

محتوای این ورقه می‌کوشد تا راهنمای شما برای انتخاب یک جا کم قیمت گردشگری باشد. این‌بار سری به دریاچه وِلشت به‌عنوان بهشت گمشده مرزن‌آبادی‌ها زده‌ایم و داده ها کاملی را از آنچه باید برای یک‌روز تفریح تو آنجا بدانید، برایتان مهیا کرده‌ایم. دریاچه ولشت؛ یک میراث فرهنگی

دریاچه ولشت یکی از آثار طبیعی ایران است که در نرمی سال ۱۳۸۸ به‌عنوان هفتادویکمین اثر طبیعی ملی، داخل سیاهه آثار میراث فرهنگی‌مان ثبت شد. این دریاچه در خصیصه شرقی کلاردشت و ۲۵ کیلومتری جاده چالوس، یعنی نزدیک به دهکده مرزن‌آباد، قرار دارد.

به دلیل قرار گرفتن دریاچه در ضلع خاوری کلاردشت، (ازآنجاکه کلاردشت به دهکده اکسیژن ایران مشهور است) طبیعت آن آب وهوای فوق‌العاده‌ای دارد. آب دریاچه از بارش‌های جوی و چشمه‌هایی که کف دریاچه وجود دارد، تأمین می‌شود. بوسیله همین دلیل، درون فصول مختلف سال عمق آب متغیر است، اما داخل هیچ ماهی از سال این دریاچه کم‌آب و خشک نمی‌شود. بیشترین عمق آب داخل سرنوشت میانی حوض درست کردن تقریبا به ۲۲ متر می‌رسد و حاشیه نویسی حوض درست کردن عمق تقریبی ۹ متری دارد که آبتنی را برای گردشگران اب باز آسان‌تر می‌کند.

تا پیش از اینکه میراث فرهنگی نگاه ویژه‌ای به دریاچه ولشت داشته باشد، لخت افرادی برای گشت‌و‌گذار در طبیعت، به آن مراجعه می‌کردند که آن هم، افراد محلی بودند که موافق غریزه بخاطر گذران اوقات راحتی روانه مراتع سرسبز می‌شدند. حتی به جرئت می‌توان گفت تا یک‌دهه قبل، خیلی‌ها حتی صیت این دریاچه را نیز نشنیده بودند، ولی پس ازآن از ثبت تاریخی دریاچه، همه‌چیز تغییر کرد.

اکنون آن‌طور که محلی‌های ساکن ابتدای جاده منتهی به دریاچه می‌گویند: «از هر ۱۰ مسافری که راه جاده چالوس را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند یک روز را دور از هیاهو و فضای تقلبی شهری بگذرانند، راه یک نفرشان بوسیله دریاچه ختم می‌شود؛ دریاچه‌ای که تا دیروز خیلی‌ها آن را ندیده بودند و این روزها تصویرش را تو شبکه‌های مجازی بسیار می‌بینیم.» بزن بریم ولشت عکس از: حسین سپهوند

اگر مبدأ سفر به دریاچه را تهران تخیل کنیم، فاصله بین تهران تا دریاچه ولشت، حدودا ۱۶۹ کیلومتر است. چنانچه به‌طور میانگین با سرعت ۶۰ کیلومتر تو ساعت برانیم، بخاطر رسیدن به دریاچه کمتر از ۳ ساعت در راه خواهیم بود که صرف کردن این زمان بخاطر سفری یک روزه فوق‌العاده است، اما با احتساب ترافیک همیشگی جاده کرج و جاده خاکی منتهی بوسیله دریاچه که از میانه مسیر مرزن‌آباد بخاطر رسیدن به دریاچه تو پیش می‌گیریم، کمی کار شاداب و زمان عروج از زمان پیش‌بینی شده ما، یک روزگار بیشتر می‌شود.

۱۰ کیلومتر از این مسیر همان جاده خاکی است که تا دل دریاچه پیش می‌رود. اقدامات چندانی بخاطر هموارسازی مسیر و جاده‌سازی در این بخش انجام نشده است. جاده کاملا سنگلاخی و خاکی است و همین راندن را بخاطر راننده‌ها، به‌ویژه برای مسافرانی که بخاطر اولین‌بار بیدار این محدوده شده‌اند، سخت می‌کند. بنابراین این ۱۰ کیلومتر با سرعت بسیار کم و با احتیاط هنگام می‌شود و در تاریکی هوا بیش از یک روزگار طول می‌کشد. چنانچه جزو آن دسته از افراد هستید که در حروف عروج از تماشای سرشت کیف می‌برید و قصدتان فقط رسیدن به مقصد نیست، از جاده منتهی بوسیله دریاچه بی‌نهایت لذت خواهید برد. راه‌های دسترسی به حوض درست کردن ولشت

دریاچه ولشت یکی از گزینه‌های همیشگی تورهای گردشگری یک‌روزه است. بنابراین چنانچه جزو علاقه‌مندان بوسیله گردشگری با تورهای تفریحی هستید، به‌راحتی می‌توانید دو روز قبل از زمان سفر با یکی از تورلیدرها بستگی بگیرید و درون صورت خالی بودن ظرفیت، در تیشه ثبت‌نام کنید. البته اگر بهره که عزیمت سیر دارید، تعطیل است، بهتر است حداقل ۵ روز قبل از زمان موردنظرتان با آنها تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی‌تان راهی ولشت شوید، اتوبان تهران_کرج را انتخاب کنید و به‌محض رسیدن به بریدگی جاده چالوس تغییر مسیر دهید. پس ازآن از آن در جاده چالوس تا رسیدن بوسیله تابلو مرزن‌آباد برانید. کمی الباقی به مرزن‌آباد، سمت راست‌تان یک جاده صوری می‌بینید که شما را بوسیله دریاچه می‌رساند.

چنانچه قصد سفر با اتوبوس‌های بین‌شهری را دارید، بلیط تهران_چالوس را تهیه کنید. از راننده اتوبوس بخواهید شما را ابتدای مرزن‌آباد پیاده کند. از مغازه‌های سمت راست جاده بخواهید عده آژانس یا تاکسی‌های تلفنی آن محدوده را درون اختیارتان بگذارند. بسیاری از ساکنان محلی آن محدوده شماره‌شان را به مغازه‌داران داده‌اند تا در رخساره نیاز و وجود مسافر با آنها تماس بگیرند. داخل این قیافه خیال‌تان مرده است که به‌محض پیاده شدن از اتوبوس یک سواری منتظرتان است که شما را به مقصد برساند. حتما بخوانید:نیستان سحاب شاهرود؛ هم‌آغوشی زمین و آسمانجاهای دیدنی محلات؛ سفر بوسیله هلند ایران ماهیگیری در دریاچه ولشت آزاد است

پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از دریاچه ولشت خودتان را برای چند ساعتی مجهز کنید. ازآنجاکه شنا و آبتنی درون دریاچه (البته با رعایت احتیاط) ممنوع نیست، چنانچه اهل آبتنی درون دریاچه هستید، بهتر است چند دست لباس همراه داشته باشید.

اردک‌ماهی، اژدر آبی و غوک از جمله آبزیان دریاچه هستند. به دلیل وجود چند نوع ماهی پرطرفدار، دریاچه ولشت یکی از مکان‌های ماهیگیری برای روستایی‌های پایین دریاچه و ساکنان مرزن‌آباد محسوب می‌شود. آنها به‌محض فاحش شدن فضا قلاب ماهیگیری و سطل طعمه‌هایشان را برمی‌دارند و راهی دریاچه می‌شوند. شما هم اگر علاقه‌مند بوسیله ماهیگیری هستید، حتما با خودتان قلاب ماهیگیری و طعمه ماهی ببرید.

رستوران و کافی‌شاپ موجود در محوطه حفاظت‌شده دریاچه تا ساعت ۲۲ آماده خدمت‌رسانی بوسیله بازدیدکنندگان دریاچه هستند، اما از زمانه ۲۲ تا ۱۰ بامداد فردا تعطیل هستند. ازآنجاکه روشن کردن آتش در دوره دریاچه اشکالی ندارد، می‌توانید غذای نیمه‌آماده‌ای را که در طول مسیر و با توجه به گرمای فضا فاسد نمی‌شود، همراه‌تان ببرید.

اگر عزم ماندن در دریاچه را دارید، همراه داشتن چادرمسافرتی، پتو (شب‌ها هوای دریاچه بسیار سرد می‌شود)، سایه‌بان، کفش راحت و مناسب برای رویه رفتن روی زمین سنگلاخی، کلاه آفتابگیر، کرم ضدآفتاب و پاور بانک ضروری است. ولشت، دریاچه‌ای پیاده شدن فراز ابرها

محیط که ابری می‌شود، دریاچه و دشت‌های گرداگرد آن بالای ابرها هستند. وقتی از خانه دادن به سمت دریاچه می‌آییم، گویی ابرها کمی پرده‌شان را کنار می‌زنند تا نیم‌نگاهی بوسیله دریاچه بیندازیم. همه‌چیزِ اینجا مشابه خواب می‌ماند. عصرها که محیط کمی ابری و به‌دلیل تبخیر آب دریاچه، قطره‌های ژاله درون محیط پراکنده می‌شود، رنگین‌کمان زیبایی روی دریاچه پل می‌زند که نمی‌توان چشم از آن برداشت.

محال است این‌همه تزیین را ببینید و دوربین به دست نشوید. همه‌چیز گویای این است که محلی‌ها حق دارند، دریاچه را بهشت گمشده بنامند. برای ما که از دودو‌دَم و سروصدای روستا گریختن کرده‌ایم تا یک‌روز معقول و پاک درون طبیعت داشته باشیم، اینجا کم از بهشت ندارد؛ اینجا خویشتن بهشت است.

اگر صبح زود بیایید و تابش آفتاب روی پولک ماهی‌ها را سیاحت کنید، دیگر هیچ‌چیزی نمی‌تواند مجبورتان کند که عصر سیاق برگشت را در پیش بگیرید. به همین دلیل بهتر است بخاطر یک شب هم که شده اقامت در جوار دریاچه را تجربه کنید تا ساعت ۶ صبح را ببینید. سکوت دریاچه، صدای پرندگان، صدای اسب‌های خانه روستایی آن لفظ دریاچه و…؛ همه‌چیز حال‌تان را تا مدت‌ها خوب می‌کند. بی‌شک ولشت ارم گمشده است که داخل این روزهای داغ، خودش را به ما نشان داده تا حال‌مان را خوب کند. ماندن درون شب، کنار دریاچه ولشت

کمی پایین‌تر از دریاچه، در میانه جاده خاکی، مسافرخانه کوچکی حیات دارد که می‌توانید شب را در آنجا سپری کنید، اما اگر دل‌تان می‌خواهد شب را داخل طبیعت بگذرانید، می‌توانید کنار دریاچه چادر بزنید و خیال‌تان راحت باشد که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

چند سالی می‌شود که استانداری مرزن‌آباد برای دریاچه، کیوسک نگهبانی ۲۴ ساعته منیع کرده است. برای گذر از نگهبانی، هر اتومبیلِ شخصی باید مبلغ ۸ هزار تومان بپردازد که برای یک منطقه حفاظت‌شده قیمت مناسب و ایده‌آلی به‌نظر می‌رسد.

همچنین از ابتدای امسال، با افزایش امکانات دوروبر دریاچه، از جمله تجهیز اطراف دریاچه به رستوران، کافی شاپ، سوپرمارکت کوچک ویژه فروش نوشیدنی و تنقلات، تجهیز و توسعه سرویس بهداشتی، آلاچیق، نمازخانه و… اقامت تو پیرامون دریاچه آسان‌تر شده است. داخل کل، همه‌چیز برای لذت بازی کردن از صنع و نفس‌تازه‌کردن مجهز است. عزب کافی است تصمیم بگیرید و راهی شوید. در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی تهران؛ ۲۲ جاذبه گردشگری ده ۷۲ ملت
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، شرکت آمازونبا ارسال ایمیلی بوسیله کاربران خود از تعطیلی سرویس داستان نویسی خویشتن خبر رحم. آمازون اپلیکیشن استوری خویشتن را درون سال ۲۰۱۵ برای انتشار داستان‌ها و نوشته‌های کاربرانش راه‌اندازی کرده بود. کاربران این سایت را معمولاً نویسندگان کمینه نامی تشکیل می‌دهند که به کمک آمازون می‌توانند داستان‌های خود را منتشر کنند و به فروش برسانند.
 
آمازون در این ایمیل بوسیله کاربرانش گفت است قبل از تاریخ ۳۰ ژوئن سال ساری داستان‌های خود را بارگزاری کنند در برابر بعد از این تاریخ دسترسی بوسیله شمار کاربری نویسندگان دیگر مقدور نخواهد بود.
 
آمازون جهت خاصی برای تصمیم به تعطیلی سرویس رمان نویسی خویشتن نمایش نکرده است ولی ظاهراً این غرض آمازون باید با رسوایی اخیرش در تقلبی بودن داستان‌های منتشر شده درون این سایت ارتباط داشته باشد.
 
دزدی ادبی سخن سنج برزیلی در سایت آمازون افتضاح بزرگی بخاطر این سایت و خدمات مربوط بوسیله کتاب‌های الکترونیک این شرکت به همراه داشته است. کریس سیرویا نویسنده برزیلی این سرویس به ربایش ادبی متهم شد که ابتدایی بار با کپی کردن نوشته‌های رمان کورتنی میلان به نام جنگ دوکس صریح شد.
 
بسیاری از کاربران آمازون این اقدام نویسنده برزیلی را محکوم کردند و تا اینکه هشتکی برای ربایش ادبی در آمازون (CopyPastCris) ایجاد کردند. مسئولان آمازون سپس از این فضاحت تحقیقات گسترده‌ای در نوشته‌ها و داستان‌های منتشر شده در سرویس‌ آنلاین این شرکت آغاز کردند که ۹۵ کتاب از ۴۳ نویسنده مصنوعی شناخته شد.