سل تل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین نانسی پلوسی، مهتر باشگاه نمایندگان آمریکا با بروز نگرانی درباره سلامت روانی ترامپ که در قلعه سفید مافوق درمان کرونا است، گفت او «ارتباطش را با واقعیت از دست داده است.»

پلوسی گفت روز جمعه ۹ اکتبر (۱۸ مهر) در کنفرانسی خبری درباره لایحه ای برای تشکیل کمیسیونی بخاطر بازرسی کنار کار ترامپ بر اساس متمم بیست وپنجم قانون اساسی آمریکا واج خواهد گفت. این متمم درباره شرایط از مشت دادن توانایی رئیس جمهور و ارجاع غلبه است.

دونالد ترامپ در روزهای اخیر شمار زیادی از توئیت ها و اظهارات غیرعادی و متناقض داشته است که باعث سردرگمی کارکنان کاخ سفید شده و نگرانی ها درباره تعادل روانی او را برانگیخته است.

ترامپ ۷۴ ساله روز پنجشنبه درون مصاحبه ای با کانال فاکس بیزنس که ابتدایی مصاحبه اش پس از رنجور شدنش بود، گفت: «من از بیمارستان برگشتم چون که نمونه کامامل سلامت جسمی هستم و بسیار جوانم. من از این لحاظ خیلی خوش شانسم»

پلوسی ۸۰ ساله که با ماسک تو کنفرانس خبری هفتگی اش بخاطر طرح تحریک اقتصادی کووید-۱۹حاضر شده بود، درون این باره گفت: «به دید ما ترامپ در یک وضعیت نامتعادل قرار دارد و از مشت اعطا کردن مناسبت با واقعیت اگر به این نتایج مرگبار نمی رسید، خنده دار بود.»

ترامپ در تاثیر بوسیله این سخنان خشمگینانه توئیت کرد: «نانسی مجنون یکی از کسانی است که باید کوچکتر نظر باشد. بیخود تراشیدن که می گویند مجنون است!»

پلوسی در این کنفرانس خبر به نعوظ غیرمترقبه اعلام کرد که نمایندگان حزب دموکرات که در مجلس نمایندگان اکثریت دارند، برای تمرکز کنار متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا دیدار خواهند کرد. یکی از مواد این متمم تو در موارد ناتوانی جسمی خواه مسئله مهتر جمهور اجازه برکناری او پیاده شدن خلاف میلش را می دهد.

دکه پلوسی بعدا اعلام کرد که او و یک پلیس دیگر کنگره روز جمعه صبح در یک کنفرانس خبر طرحی را بخاطر ساختن کمیسیونی برای بررسی توانایی مهتر جمهور برای ادامه کار را اعلام خواهند کرد.

گرچه متمم بیست و پنجم به پلوسی اجازه ایجاد هیاتی برای مطالعه سلامت و اقتدار رئیس جمهور را می دهد، کمیسیون نمایندگان عاری توافق مایک پنس، معاون رئیس جمهور و اعضای مستراح ترامپ نمی تواند او را برکنار نرم.
  • ۹۹/۰۷/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی