سل تل

طی دو دهه ی گذشته، هر زمان تاریخ خانه ی GTK (که گنوم برپایه ی آن باریک شده) به روزرسانی عمده ای تجربه کرد و برای مثال از نسخه ی ۱٫x به نسخه ی ۲٫x رفت، گنوم همچنین تغییرات محسوسی بوسیله خود دید و رابط کاربری آن بوسیله شکلی درخورتوجه متحول شد. همچون بسیاری از تغییرات بنیانی در نقشه کشی کند افزارها، جدیدترین نسخه ی گنوم (GNOME) همچنین با مشکلات متعددی مواجه شد و باگ های زیادش کاربران را آزار قسط.

اعضای تیم توسعه ی GTK مدتی پیش اعلام کردند که به عارض بی ایست مشغول کار روی GTK 4 هستند، با این حال آویشن گنوم اطلاع دادن کردند قصد ندارند «دنیای گنوم را بازنویسی کنند». امانوئل بسی از آویشن گنوم در بیانیه ای گفت: «با در دید گرفتن این که GTK 4.0 داخل دوچرخه ی مربوط باینده توسعه منتشر می شود، خطاب کردن نسخه ی بعدی گنوم به نشانی نسخه ی ۴٫۰ می توانست پیامدهای ناخوشایند و شیفته ای درباره ی این پلتفرم به قفا داشته باشد؛ به خصوص وقتی از زاویه ی تعامل با پلتفرم و بازاریابی به واقعه نگاه کنیم».

امانوئل بی حد در ادامه ی سخنان خویشتن اضافه کرد او و اعضای تیم مشیت دارند گنوم را از «تغییرات عمیق در پلتفرم توسعه ی این برنامه» جدا کنند تا امکان ترویج GTK بوسیله صورت گاه و بی گاه وجود داشته باشد و بتوان از نسخه های بزرگ، برای مدت زمانی طولانی پشتیبانی کرد. به عنوان نتیجه ی این تصمیم، به دنبال GNOME 3.38 که چهارشنبه ی پیش رو منتشر می شود، نسخه ی اتیه گنوم داخل ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) از متد خواهد رسید و با صیت گنوم ۴۰ شناخته خواهد شد. سپس به روزرسانی های پشیز این سیستم عامل با پسوندهایی همچون ۴۰٫۱ و ۴۰٫۲ در دسترس صبر خواهند گرفت. 



در کنار این ها آویشن توسعه ی گنوم اخبار کرده که ترانه دارد تو هر حرکت دورانی ی توسعه، سه گانه نسخه از پلتفرم را در دسترس استراحت دهد که با نام های «آلفا» و «بتا» و «کاندید ترویج» شناخته می شوند. در این نسخه ها نیز همچون نسخه ی نهایی، نحوه ی برگزینی مغز برای هر نسخه تغییر نمودار می کند. امانوئل بسی تو امتداد گفت پس از حدود ۱۰ سال، نحوه ی عده گذاری به روزرسانی های جزئی گنوم استراحت است تغییر یابد. او همچنین گفت تیم گنوم سرود ندارد بوسیله دلیل وجود چالش های فنی تو پلتفرم اصلی، تولید نسخه های مهم ی متاخر را پهلو بگذارد. 

وافر اعتقاد دارد که تغییرات عمده ی فنی و بصری ممکن است بخاطر کاربران و ترقی دهندگان انقلابی باشد. اعضای تیم توسعه ی گنوم سال ها است داخل تلاشند به نوعی رابط کاربری ارزان با قابلیت های متنوع برای پلتفرم خویشتن دست پیدا کنند و به همین دلیل امانوئل بی حد می گوید بهتر است ظاهر کلی تا حد زیادی دست نخورده پایا بماند. او می گوید با بود حفظ کردن شاکله ی اصلی گنوم، تیم توسعه همواره در تقلا بخاطر گشایش تجربه ی کاربری است؛ همین موضوع باعث شده نسخه ی فعلی گنوم نسبت به گنوم ۳٫۰ فدایی فرق ها داشته باشد. 

رویکرد جدید بخاطر شماره گذاری نسخه های متنوع پلتفرم، صرفا به گنوم محدود است. تاریخچه خانه و پلتفرم های دیگر می توانند درصورت تمایل چنین طرز کار ایفا دهند، اما هیچ اجباری دراین باره بود ندارد. بیشتر بخوانید:تاسیس آپدیت اکتبر 2020 (20H2) ویندوز 10 به اختتام رسیدنگاهی به کتاب بیست ساله Mac OS X Public Beta و نقش آن در نجات مکویجت های گوگل برای iOS 14 رونمایی شداولین باگ iOS 14 پس از گستردن رسمی؛ تبدیل اپلیکیشن های پیش فرضاپ استور اکنون پذیرای اپلیکیشن های سازگار با iOS 14 است
  • ۹۹/۰۶/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی