سل تل

آرم مجددا معروفیت خود را در یکی از مهم ترین رخدادهای تاریخی دنیای فناوری ثبت کرد. این مشارکت بریتانیایی کوشا تو صنعت نیمه هادی چند روز پیش با انتشار خبر ادغام ۴۰ میلیارد دلاری خود با انویدیا، به صدر اعلام دنیای فناوری آمد. چهار سال پیش هم که خبر ابتیاع ۳۲ میلیارد دلاری به شریک شدن ژاپنی سافت بانک منتشر شد، آرم در صدر اعلام راحتی گفت.

اطلاع فروش آرم بوسیله انویدیا با تمام جذابیت ها و فرصت های احتمالی که داخل راسته فناوری ابداع می کند، با موانعی روبه رو شده است. یکی از هم بنیاد گذاران آرم کارزاری را به اسلوب انداخته است تا بریتانیا را به دخالت در فرایند فروش احتمالی شرکت به انویدیا مجبور درنگ. او پیشنهاد می دهد که نوبت بریتانیا، مجددا آرم را به عنوان یک شرکت سهامی اختصاصی به رسمیت بشناسد.

هرمن هاسر که آرم را داخل سال ۱۹۹۰ به همراه تعدادی از همکارانش به عنوان یک اسپین آف از شرکت Acron Computers راه اندازی کرد، نامه ای سرگشاده بوسیله فاتحه وزیر بریتانیا، بوریس جانسون تصنیف است. او نگرانی جدی خویشتن را از ظن از دست روبیدن شغل های متعدد درون کشور به نخست وزیر اطلاع داد. در بخش هایی از نامه ی هاسر به تغییر احتمالی مقیاس تصرف وکار آرم درصورت فروش به انویدیا رمز می شود که حتی روی استخلاص اقتصاد بریتانیا هم تأثیر می گذارد.از بین رفتن استقلال آرم، بزرگ ترین چالشی است که با ابتیاع بوسیله انویدیا صورت می دهد

تیمار بنیان گذار آرم بخاطر جلب نظر عموم مردم و دیگر مدیران سابق آرم، وب سایتی را برای محاربه خویشتن موسوم بوسیله Save Arm وضع اندازی کرد تا برای جلوگیری از فروش باهم اتحاد کردن بوسیله انویدیا، توشیح جمع کند. هاسر از اقبال بریتانیا می خواهد که با ادخال بوسیله جریان فروش یا ایجاد مفاد قانونی محدودکننده، قرارداد را تاحدی کنترل یواش. او پیشنهاد می دهد که انویدیا ملزم به رعایت قوانینی همچون حفظ کردن نیروی انسانی کنونی و نمایش دادن فناوری ها به شریک های بریتانیایی شود تا شرکت های فعال در آن کشور هنوز بتوانند از مزایای آرم بهره مند شوند. به هرحال فایده های انتقادی و اعتراضی نسبت به فروش آرم بوسیله انویدیا، مرحله دیگر وضعیت جذاب و جالب دنیای فناوری تو بیرون از کشورهای کار روای صنعت یعنی ایالات متحده و چروک را نشان داد. به هرحال شهروندان و مدیران بریتانیایی نمی خواهند یکی از معدود قدرت هایشان درون دنیای امروز، از بین برود.

منتقدان معامله آرم بوسیله طور خلاصه بوسیله این نکته تعرض دارند که چرا شرکت بریتانیایی برای هدف وارسته ماندن تلاش نمی کند. آن ها در ابتدا اعتراض می کنند که چرا آرم به سافت بانک فروخته شد و چرا امروز طالع بریتانیا کاری برای حفظ استقلال این مشارکت و دیگر فعالان تویی صنعت فناوری انجام نمی دهد؟



هاسر در ادامه ی روزنامه اش بوسیله این نکته اشاره می نرم که فروش آرم بوسیله یک همکاری آمریکایی، عواقب گسترده ای در طاس بازار بین المللی خواهد داشت. آرم عرشه مالکیت انویدیا باید قوانین صادراتی ایالات متحده را رعایت کند و درنتیجه مشارکت اش با شرکای بزرگ چینی دچار اختلال می شود. همچنین داخل ادامه ی زنجیره، همه ی انبازی هایی که با آرم فرمان می کنند باید قوانین CFIUS را رعایت کنند. هرمن در صحبت های خود به عبث مالکیت اقتصادی بریتانیا رمز می کند که با وجود شرکت قدرتمندی همچون آرم، تضمین می شد. از رویت او اینک با بیع آرم بوسیله انویدیا، تصمیم های مهم شریک شدن پیش گام بریتانایی بوسیله جای کشور وطنش، در کاخ سفید اندوهناک می شود.

سیمون سگارس، مدیرعامل آرم و جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، تاحدودی برای انتقادها و تعرض های این چنینی آماده بوده اند. آن ها داخل جلسه خبری که پس از اعلام رسمی فروش برگزار شد، روی حفظ استخلاص آرم پس از فروش به انویدیا تأکید کردند. آن ها می گویند مدل کسب وکاری کنونی در نمایش ی مجوز بوسیله شرکت های مشتری آرم امتداد پیدا خواهد کرد و البته ادغام، به صرفه مشتریان هر دو همکاری آرم و انویدیا خواهد بود. مدیرعامل انویدیا می گوید ادغام آرم، منجر به توسعه ی فناوری ها و ارائه ی محصولات و دستاوردهای بهتر به مشتریان کنونی هم می شود. دراین میان، هاسر با جدیت می گوید که هیچ بیانیه و صحبتی ازسوی مدیران آرم و انویدیا، بدون اصول حقوقی قابل پذیرش تراشیدن.

هاسر در اندکی از نامه اش به نیروی انسانی آرم اشاره می درنگ. او می گوید مهندسان و کارمندان آرم اکنون داخل شهرهای انواع بریتانیا از کمبریج و منچستر و بلفست تا گلاسکو و شفیلد و وارویک ساکن و فعال هستند. از نگاه هم بنیان گذار آرم، وقتی خانه مرکزی شریک بوسیله ایالات متحده منتقل شود، بسیاری از این شرایط موثر و استخدامی از بین می رود. هاسر در ادامه ی گپ هایش ابتیاع Cardbury توسط Kraft را مثال می زند.

مدل کسب وکاری آرم از ابتدای فعالیت با این اصل پیش رفت که آن ها ازلحاظ رهایی و بی طرفی در دنیای نصف هادی، مانند سوئیس تو دنیای دادرسی و صرفه جویی باشند. بوسیله همین دلیل شرکت بریتانیایی، مجوزهای نقشه کشی خود را به بازه ی گسترده ای از همدستی های مشتری ارائه می کند که بسیاری از آن ها با یکدیگر رقابتی جدی دارند. داخل میان همین مشتریان، رقبای اکید انویدیا غم دیده می شوند. هاسر عقیده دارد فروش آرم بوسیله انویدیا و فعالیت تحت کنترل یکی از مشتریان، مناسبت های تصرف وکاری آرم را ناپایدار می کند.

درمیان تمامی نگرانی هایی که هاسر داخل ارتباط با بیع آرم به انویدیا مطرح می کند، استقلال این مشارکت از ایالات متحده بیش از همه شکوه دارد. آرم امروز بوسیله نشانی یکی از وارسته ترین شرکت های دنیای فناوری شناخته می شود که قطعا پس از پیوستن به انویدیا، مقدر شدن بنیادی ای از آن را از مشت می دهد. هاسر در امتداد ی مجله به نقش مهم و سهم بازار ۹۵ درصدی آرم در راسته پردازنده گوشی  های هوشمند اشاره می کند. همین موقعیت، آرم را به تنها همکاری بریتانیایی تبدیل کرده است که در میدان محل فعالیت، سهم غالب دارد. آرم امروز به صورت کاملا متمایز، درکنار غول های گروه FAANG (فیسبوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل) قرار می گیرد که هرکدام در مرزوبوم های فعالیت خود، فرمان روای راسته هستند.

هاسر در بخشی از نامه اش اشاره ی جالبی بوسیله فساد تجاری ایالات متحده و چین و نقش بریتانیا دارد:داخل دورانی که رئیس جمهور آمریکا، از برتری فناورانه ی کشورش به نشانی حربه ای درون نبرد تجاری با چروک استفاده می کند، بریتانیا باید سلاح ویژه خویشتن را داشته باشد. آرم امروز در گوشی های هوشمند پیدایش اپل، سامسونگ، هواوی، سونی و تقریبا تمامی برندهای جهان استفاده می شود و می تواند تأثیری عمیق روی آن ها داشته باشد.مقاله های مرتبط:فروش آرم به انویدیا صنعتی شقه هادی را دگرگون می کندچرا فروش آرم توسط انویدیا تصمیم درستی نیست؟

مجله ی هاسر به جانسون، اولین تاثیر زمینه گذاران آرم به معامله این شریک (آن حزن دو کود) نیست. تو ماه آگوست، نخستین شایعه ها مبنی به خشکی امدن تمایل خرید آرم ازسوی انویدیا طرح شد. تودور براون، بی آرامی زمینه گذار و مدیر کل سابق آرم در واکنشی به گونه مدیریت آرم توسط سافت بانک اعتراض کرده وجود و فروش به انویدیا را یک راهکار اشتباه برای هزیمت شرکت ژاپنی از چالش های مالی دانست.

سافت بانک با ابتیاع آرم تصمیم داشت تا نفوذی سریع بوسیله میدان فناوری های اینترنت اشیاء داشته باشد. آن ها متجاوز از همه روی میزان تصرف وکاری آرم و مناسبت هایش با تولیدکننده های سخت ابزار متمرکز بودند تا شاید موج جدیدی از سرمایه گذاری داخل IP و نیمه هادی ها در وسیله های متصل به اینترنت به راه بیندازند. درواقع سافت بانک تصمیم نداشت تا تمرکز روی موضوع های دوست داشتنی و داغ رایج مانند هوش مصنوعی و سیستم های خودکار را به عنوان حوزه ی پا بر جا سرمایه گذاری دنبال نرم.

دستور کار ی سافت بانک تو تمرکز روی IoT با شکست روبه رو شد. صنعت اینترنت اشیاء با آن سرعتی که همه انتظار داشتند، حرکت نکرد. به هرحال این صنعت هنوز تا جوان شدن راه اضافی دارد و شاید حتی هیچ گاه بوسیله اندازه ی جزء های دیگر دنیای فناوری، سودآور نشود.

تودور تیمار مانند هاسر اعتقاد داشت که فروش آرم به شرکتی که رقیب بسیاری از مشتریان محسوب می شود، استخلاص همکاری بریتانیایی را از بین می سرما. بوسیله هرحال اعتراض ها به فروش ۴۰ میلیارد دلاری آرم بوسیله انویدیا هنوز دنباله دارد و باتوجه به تغار های احتمالی تنظیم گران قانونی، شرایط بخاطر دو شرکت بریتانیایی و آمریکایی آسان نخواهد وجود. به همین دلیل مدیرعامل انویدیا دوره ی زمانی ۱۸ ماهه را برای بازپسین شدن قرارداد پیش بینی کرده است.بیشتر بخوانید:احراز هویت ازطریق حسگر اثر انگشت بخاطر ورود به واتساپ تحت وبجنسن هوانگ می گوید احتمالا پردازنده های آرم با برند انویدیا عرضه می شوندفروش آرم بوسیله انویدیا صنعت نیمه هادی را دگرگون می کندانویدیا درصدد گنجاندن پردازنده های گرافیکی خود در گوشی های فراهم به آرم استتصاویر متاخر سرفیس هاب ۸۵ اینچی مایکروسافت فاش شد
  • ۹۹/۰۶/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی