سل تل

۲. اگر مدرسه رفتی و خودکارت زمین افتاد، چه کار می کنی؟

اگر دوستت مراد مدادت را مذهب بگیرد چه می گویی؟یادت می ماند هرزنگ تفریح یا قبل از خوردن هرنوع تغذیه ای،۳۰ دم دستت را بشویی؟ چنانچه چشم ها یا صورتت به خارش افتاد چه می کنی؟کرونا از راه تنفس نقل مکان می شود؛ یادت می ماند که ماسکت را به هیچگاه نشانی از روی رخساره برنداری؟

۳. دکتر «مینو محرز»، کالبد کمیته ی علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید: «مدارس می توانند به بهترین جا برای  انتقال کرونا دگرگونی شوند. معلمان و دانش آموزان حتماً باید از ماسک استفاده و فاصله گذاری فیزیکی را تعظیم کنند.»

حکیم «محمدرضا هاشمیان»، فوق تخصص آی سی یو در درمانگاه مسیح دانشوری و استاد دانشگاه مثال بهشتی در پیامی تصویری درباره ی بازگشایی مدرسه ها می گوید: «اگر دربند کرونای کودکان شویم، کشوری نیستیم که بتوانیم مقاومت کنیم. این فرض که بچه ها به کرونا مبتلا نمی شوند غلط است. درمانگاه ها و آی سی یوهای ما، امکانات و متخصصان کافی برای کودکان ندارند. چنانچه مسئولان چیز پهن هایی را می دیدند که ما در بیمارستان ها دیده ایم، اجازه ی بازگشایی مدارس را نمی دادند.»

رئیس مجمع عمومی سازمان زیبایی پزشکی غصه تو نامه ای از ستاد ملی مقابله با کرونا خواسته از جان میلیون ها دانش آموز دفاع کند؛ او نسبت بوسیله ابراز یک صدمه ی انسانی در پی این اقدام، ابراز نگرانی کرده است.

اجتماع شناسان تیمار معتقدند: «برای معرفت آموزان، به خصوص کودکان، تعظیم پروتکل ها، ماسک زدن، تکریم فاصله ی اجتماعی، نداشتن تماس با سطوح آلوده و... رفتارهای سختی هستند که عاری حضرت و نظارت والدین، امکان رعایت تمام آن ها در مدرسه، تقریباً محال است.

۴. «محسن حاجی میرزایی»، وزیر آموزش و پرورش، معتقد است: «ما با پدیده ای روبه رو هستیم که پایانی برایش در نظر اندوهناک نمی شود و باید بتوانیم تو عین این که به زندگی ادامه می دهیم، پروتکل ها را مراعات کنیم. نمی توانیم همه چیز را تعطیل کنیم و برویم تو خانه بنشینیم. فاصله ی طولانی خردسال ها با مکتب و معلمان، بیماری های جسمی و روحی آن ها را تهدید نرم.»

۵.اگر مکتب ها حضوری باشد، ۱۱۶هزار مدرسه، ۱۵ میلیون خرد آموز و یک میلیون فرهنگی، به علاوه ی کادر اداری مدارس، سرویس ها و اولیای دانش آموزان را بوسیله این رقم ها اضافه کنید. همه از ساختمان ها بیرون می آیند، در حالی که تعداد زیادی از آن ها در شهرهای با آژیر شرایط سرخ (خطر کاملاً شدید ابتلا به کرونا) عمر می کنند.



۶. البته محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و یادگیری گفته از دید ما اولویت با آموزش حضوری است و ما موعظه بوسیله آموزش حضوری داریم؛ چون درون مدرسه به تقویت آموزش ذهنی و روند خرد آموزان توجه می شود و آموزش شکل بهتری می گیرد. بوسیله گفته ی او: «علم آموزان باید یکی از دو اسلوب حضوری یا رمزی را گزینش و به مدرسه اعلام کنند.»

بخاطر آن ها که حضوری دبستان می روند رعایت فاصله ی یک متر، زدن ماسک، کاهش ساعت کلاس درس بوسیله ۵۳ دقیقه الزامی است و پروتکل هایی درباره ی تهویه ی کم ارزش کلاس ها، شست وشوی دست ها و سرویس مدارس اعلام شده است.

۷. پیش از این در بسیاری از مکتب ها به طور ضمنی بحث رضایت نامه مطرح شده بود و تصویری از یک تعهدخطرناک هم در فضای مجازی دست بوسیله مشت می شود. داخل این تعهدنامه، والدین خرسند می دهند که با توجه بوسیله شیوع ویروس کرونا، فرزندانشان در کلاس های مدرسه پیشگاه داشته باشد و مسئولیت سلامت فرزند کنار عهده ی خود والدین است.

۸. آمارهای تدریجی وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد تا چند روز گذشته بیش از ۰۵ درصد بینش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه ی بصیرت آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

۹.داخل کانال رسمی مدرسه ای، اطلاعیه ی مهمی پخش شده است: «با توجه به اخبار مختلفی که درباره ی بازگشایی مدارس مطرح شده، شورای مدرسه کنفرانس ای اضطراری برگزار کرده است. طبق مصوبه ی شورای مدرسه، کلاس های آموزشی بوسیله رخ تلفیقی  (آنلاین و حضوری) برگزار می شود. فعلاً در این هفته آموزش نخواهیم داشت. حفظ کردن صلح و صفا بینش آموزان و همکاران، از اولویت های مهم مسئولان مکتب است.»

۱۰.خواستار پیام های بعدی و تکمیلی باشید.
  • ۹۹/۰۶/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی