سل تل

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  براساس سپرده های پیشنهادی که در شمار توئیتری یونامی آماده است، طرح فوری (یک هفته ای) شامل آزادی تمامی معترضان مسالمت آمیز بازداشت شده از یک اکتبر (۹مهرماه)، عدم پیگرد تظاهرکنندگانی که اعتراض مسالمت آمیز انجام داده اند، آغاز تحقیقات در خصوص افراد ربوده شده، تعجیل درون روند اطلاع و دادرسی مسئولانی که تظاهر کنندگان را کمال مطلوب استراحت داده اند، می شود.

درون آخرین بند از پیشنهاد یک هفته ای راه اندازی ملل متحد از کشورهای منطقه و جهان خواسته شده است که به حاکمیت عراقاحترام گذاشته و به دخالت ها در این کشور پایان دهند.

طرح کوتاه مدت هیأت کمک رسانی سازمان ملل بوسیله عراق که زمان آن یک تا دو هفته اعلام شده، محتوی سازش قانون انتخابات، اصلاح جزء امنیتی و مبارزه با فساد از طریق اعلام تمامی مایملک های مسؤولان عراقی در داخل و خارج این قلمرو است.

در طرح میان مدت دایره ملل متحد که یک تا سه ماه زمان بخاطر آن پیشنهاد شده، فاتحه بازنگری سر بنیادی با امان موسسه ملل متحد ادامه پیدا کند و هرگونه اصلاح در این موضوع باید از طریق همه پرسی با موافقت تمامی آدم عراق انجام شود.

بر مبنا این طرح، هیات شفاف سازی غوغا داخل عراق می بایست پرونده اغتشاش افراد را به شورای برجسته قضایی یا دیوان مرکزی مبارزه با فساد این کشور ارجاع دهد و این محکمه تحقیقات درون خصوص فساد را درون تمامی لایه های نوبت اجرا دهد، نیز درون رخساره اثبات فساد مسؤولان، آنها باید تزکیه و محاکمه شوند.

آخرین بند طرح میان مدت شامل پسند لوایح نصیب و قسمت برای اصلاح برخی قوانین در مجلس تو اسرع حین است.

پیشنهاد دایره ملل متحد داخل هفدهمین روز از دور دوم اعتراضات داخل عراق مطرح می شود که از ۲۵ اکتبر (سومین آبان) آغاز شد و دولت تاکنون با بود اجابت اغلب پیشنهادها بخاطر اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته های اقتصادی، صدور دستورالعمل های متنوع نتوانسته است آرامش را به سرزمین بازگرداند.

وهله اول اعتراض آدم عراق روز نخست اکتبر (۹ مهرماه) شروع با التماس مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز اما رفته رفته مطالبات دیپلماتیک به آن اضافه شد. برخورد ۱۷ راکت به پادگان نیروهای آمریکایی داخل شمال عراق
  • ۹۸/۰۸/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی