سل تل

ابتدایی تجزیه و انتزاع دقیق درمورد نمونه عرضه و تقاضای خون در دنیا نشان داده است که ۱۱۹ ملک از ۱۹۵ ناحیه جهان خون کافی برای تامین نیازهای درمانگاه های خود ندارند. براساس اهداف راه اندازی جهانی بهداشت، کشورهای مذکور شامل تمام کشورهای مرکز، شرق و غرب آفریقای سیاه، اقیانوسیه (به جز استرالیا) و آسیای جنوبی می شوند و تقریبا ۱۰۲ میلیون واحد خون کمتر دارند.

انتقال خون یکی از ارکان پزشکی مدرن است که هرساله جان میلیون ها انسان را نجات می دهد؛ ولی در کشورهای دارای درآمد متوسط و کم درآمد، بسیاری از بیماران بیمارستانی به موقع و بی خطر بوسیله خون مورد حاجت خویشتن دسترسی پیدا نمی کنند.

در سرتاسر جهان، سالیانه زیاد از ۱۰۰ میلیون واحد خون اهدا می شود. البته ۴۲ درصد از این خون در کشورهای پردرآمدی که کمتر از ۱۶ درصد از جمعیت دنیا را درون خود جای داده اند، جمع آوری می شود. در ۳۸ کشور قاره ی آفریقا، کمتر از مرام سازمان جهانی بهداشت یعنی ۱۰ واحد خون به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمع آوری می شود و درون این مناطق اغلب کیت های آزمایشی مورد نیاز برای تشخیص بلای ناگهانی هایی که بوسیله واسطه ی خویشتن منتقل می شوند، وجود ندارد. کریستینا فیتزموریس، هماتولوژیست دانشگاه واشنگتن می گوید:مقاله های مرتبط:انتقال خون کبیر با پیری مبارزه می کندچرا بیماری قلبی در میان اهالی آسیای جنوبی رواج بیشتری دارد؟کشف حقیقت جدیدی از سلول های خونی در بدن انساندر مطالعات دیگر روی پناه خون قرین سربزرگی انتقال عفونت هایی بسان HIV تمرکز شده اما مطالعه ی ما نخستین مطالعه ای است که مدال می دهد داخل کدام یک مناطق جهان بیشترین هبوط خون وجود دارد و در کجاها باید در راستای افزودن اهدای خون، گسترش خدمات مرتبط با انتقال خون و توسعه ی راه های دیگر اقداماتی ارتکاب داد.

البته باید این نکته را داخل دید داشت که برآوردی داخل این مقیاس، به مالاریا ی خود با فردی هایی نیز همراه است. نویسندگان مطالعه داخل این خصوص به این تک رمز کرده اند که بن قراردادن نرخ استفاده از خون در بیماران آمریکایی، ممکن است حاجت حقیقی به خون را داخل بیرون از قلمرو آمریکا کم از حد برآورد کند؛ به خصوص درون مناطقی که در آن بیماری های گرمسیری، مالاریا و اختلالات مادرزادی شایع تر است. با این حال، این نتایج اولیه، ارقام تقریبی را در اختیار متخصصان بهداشت قرار می دهد تا با آن فرمان کنند و اگر ما بخواهیم برای آینده آمادگی داشته باشیم، این ارقام شکوه زیادی دارند.



پژوهشگران بخاطر ارزیابی کل نیازهای خون تو هر کشور، اینطور احصائیه کردند که چند واحد خون بخاطر ۲۰ سنخ وضعیت پزشکی مختلف مورد نیاز است. پس ازآن با درنظرگرفتن میزان شیوع این مصیبت ها در هر منطقه، شکاف بین عرضه و تقاضای خون را در هر یک از کشورها برآورد کرده و کشورها را براساس آن رتبه بندی کردند.

یافته های آن ها بوسیله همراه گزارش دایره جهانی بهداشت و بررسی ی دیگری که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نشان می دهد که حاجت هرکدام از کشورها به خون نسبت بوسیله هدفی که سازمان جهانی بهداشت تعیین کرده، بیشتر بوده و این تقاضا در حال افزایش است. مگان دلانی از بیمارستان ملی کودکان واشنگتن می گوید:هرچه تعداد بیشتری از مردم تو کشورهای کم درآمد و کشورهای با درآمد متوسط به محافظت های بهداشتی دسترسی نمودار کنند، توقع برای انتقال خون افزودن بیشتری معین خواهد کرد و بدون امن های ملی، ساختاری و عرفی شکافی که ما بین پس انداز ی جهانی و تقاضای خون بی پرده کرده ایم، اضافه نمودار می کند.

در حال حاضر نیز این شکاف بسیار بزرگ است. درحالی که معیار نمایش ی خون در دنیا درون حدود ۲۷۲ میلیون واحد برآورد شده است، تو سال ۲۰۱۷ نمونه تقاضا به ۳۰۳ میلیون واحد رسید. این بدان معنا است که دنیا ۳۰ میلیون واحد خون کم دارد و در ۱۱۹ کشوری که عرضه ی کافی وجود ندارد، این کمبود بوسیله ۱۰۰ میلیون واحد می رسد.

سودان جنوبی پایین ترین نمایش ی خون را داشت: ۴۶ واحد بوسیله ازای هر صد هزار نفر. درحقیقت، نیاز این کشور به خون ۷۵ برابر بیشتر از عرضه ی آن است. داخل قلمرو هند که دارای بیشترین نزول مطلق بود، حدود ۴۱ میلیون واحد خون کمبود وجود داشت و ادعا برای خون ۴۰۰ موافق عرضه بود. پژوهشگران در مقاله ی خود چنین حاصل گیری می کنند:در بسیاری از کشورهای دارای درآمد متوسط و ناچیز در آمد، بوسیله منظور گسترش خدمات ارجاع خون حاجت بوسیله سرمایه گذاری های استراتژیک، سیستم های مدیریت خون و جایگزین هایی برای انتقال خون است. تقاضای برآورده نشده ی اهمیت برای حمایت مالی و ساختاری نصیب و قسمت ازطریق ایجاد یک نهاد قانونی بخاطر وجهه تامین، کیفیت و ایمنی خون وجود دارد.

نتایج این استیناف در مجله ی The Lancet منتشر شده است.بیشتر بخوانید:دانشمندان به تولید واکسن جهانی آنفولانزا نزدیک شدندحمله قلبی خاموشی که وارد اتفاق افتادن آن نمی شویدچاقی و انباشت چربی در کبد ها هم می تواند دردسر بیافریندتفاوت بین عفونت ویروسی و عفونت باکتریایی چیستدانشمندان عدد موش را تا یک ماه در آزمایشگاه زنده نگه داشتند
  • ۹۸/۰۸/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی