سل تل

آمازون برای اولین بار، درون جریان نشست re:Mars داخل لاس وگاس، پهپاد ترابری طولانی الکتریکی خویشتن را به عرضه گذاشت. در طراحی این پهپاد، بی آرامی از هلیکوپترها و هم از هواپیماها وحی پژمرده شده است. این پهپاد، بسان یک هلیکوپتر، از اقتدار نشست وبرخواست عمودی برخوردار است و می تواند از حالت تصعید عمودی به پرواز افقی تغییر وضعیت دهد. این پرنده که به قیافه شش گوشه مدل سازی شده، دارای پوشش هایی در هر ۶ طرف است که تیغه ها را از کنار پوشش می دهند و امان پهپاد را افزایش می دهند.

براساس ادعای آمازون، فعالیت این پهپاد سبب تحویل سفارش های کاربران در ماه های آینده شروع خواهد شد؛ اما ظاهر زدودن که از این وسیله کجا استفاده خواهدشد. دیگر نکته ی حائز اهمیت، حیات حسگرها و واحدهای پردازشی خیلی در این پهپاد است که امکان اجرای انواع مختلفی از الگوهای یادگیری ماشین را برای آن به ارمغان می آورند؛ الگوهایی که موجب اضافه کنف این پرنده می شوند.



این مقدماتی باری است که آمازون بوسیله طور اشتراکی در ارتباط با استفاده از حسگرهای تصویری، گرمایی و فراصوتی (Ultrasonic) که توسط این شرکت ترقی داده شده اند صحبت می یواش. دیگر مسئله ی جدیدی که توسط آمازون تشریح شده، نحوه ی مانوردهی پهپاد بخاطر فرود درون محل موردنظر است.درون مدل سازی این پهپاد از هلیکوپترها و هواپیماها الهام گرفته شده است

درون این حوزه، تمرکز آمازون کنار افزایش ایمنی پهپاد است، تا جایی که این پرنده بتواند بوسیله طور مستقل پروازی مصون داشته باشد. هدف این است که حتی داخل صورت قطع ارتباط با شبکه، پهپاد جدید بتواند بوسیله صورت خودکار، در مواجهه با چالش های پیش بینی نشده واکنشی مناسب داشته باشد.

وقتی این پرنده در وضعیت پرواز افقی است و مانند به یک هواپیما پرواز می کند، تا حدی به TIE Fighter-ها در کلکسیون ی جنگ ستارگان شباهت دارد. در این وضعیت، هسته ی مرکزی پهپاد حسگرها، ابزارهای ناوبری و مرسوله را در خویشتن جای می دهد. حداکثر برد این پرنده ی متاخر در حدود ۲۴ کیلومتر است و حداکثر قطع مرسوله ها نیز می تواند در حدود ۲ کیلو و ۲۶۰ گرم باشد.

اگر نگاهی به نمونه ی پیشین پهپاد ترابری آمازون داشته باشیم، بی شک اذعان خواهیم کرد که این پهپاد جدید، از نظر طراحی، تفاوت زیبنده توجهی نسبت به طراحی سنتی دودمان پیشین دارد.



نسل پیشین پهپاد آمازون

ولی جدای از طراحی جذاب پهپاد، تمرکز آمازون در زمان شناساندن این پرنده، بیشتر روی مجموعه ی حسگرها و ویژگی های کنف توسعه داده شده برای آن حیات. قبر کیمچی، کمک برنامه ی پرایم ایر (Prime Air) در این وفاق می گوید:گرایش ما برای اجتناب از فناوری همان چیزی است که موجب زنهار مستقل این پهپاد می شود. من از عبارت «ایمنی مستقل» مصرف می کنم؛ چرا که برضد فدایی روش ها که ویژگی های امان را درون پرنده تعبیه نمی کنند، تو پهپاد ما، تمام ویژگی های ایمنی درون خودِ پرنده تعبیه شده اند.

کیمچی روی این مسئله نیز تأکید داشت که طراحی سخت ابزار و یواش وسایل این پهپاد تماما توسط آمازون ارتکاب شده است. وی اظهار داشت:ما تمام فناوری های این پرنده از مواد خام تا سخت افزار، درنگ افزار، ساختار، کارخانه ی تولیدی، زنجیره ی تأمین قطعات و تحویل آن را خودمان کنترل می کنیم. درنهایت، این پرنده خویشتن می تواند به کنترل خود بپردازد و از توانایی های بی نظیری برای واکنش بوسیله جهان اطراف برخوردار است.

واضح است که تیم طراحی آمازون تلاش داشته تا حتی الامکان سطوح پروازی پهپاد را به شکلی میسر طراحی درنگ. در این طراحی، تنها از چهار سطح کنترلی سنتی (شبیه به هواپیماها) و ۶ قله کوه ی چرخان مصرف شده است. سیستم خلبان خودکار، که توسط آمازون ترقی یافته است، داده های ستاندن شده از حسگرها را مورد ارزیابی قرار می دهد و می تواند پرنده را در ۶ جهت هدایت بطی ء. محفظه ی مرکزی پهپاد که بوسیله صورت زاویه دار طراحی شده غم ثابت است و هیچگاه حرکتی ندارد.

پهپاد متاخر آمازون داخل حال پرواز

در رابطه با میزان صدای تولید شده توسط این پهپاد تشریح دقیقی ارائه نشده است؛ اما بوسیله گفته ی کیمچی، صدای تولید شده تو محدوده ی معلوم شده در استانداردهای حمایت است و مسئله ی تولید نغمه همچنین از جمله موارد حائز شکوه بخاطر آمازون بوده است. در هر حال، احتمالا صدای تولید شده در حدی خواهدبود که بتوانیم از نزدیک شدن آن به حیاط خانه های مان بااطلاع شویم.

برای آگاهی از فضا اطراف، این پهپاد از مجموعه ای از حسگرها و الگوهای یادگیری ماشین استفاده می کنند که تماما بوسیله طور وارسته و توسط خودِ پرنده اجرا می شوند. بوسیله لطف طراحی خاص پهپاد، خوش نویسی پروازی آن بسیار انعطاف پذیرتر از پهپادهای رایج است و همین مسیر پروازی نیز به صورت مداوم، توسط جهیز کنترلی مورد پایش فراغت می گیرد.مقاله ی مرتبط:DJI Studio پهپاد پیشرفته STORM با قابلیت حمل دوربین ۱۸.۵ کیلوگرمی را معرفی کرد

از جمله اجزای سیستم کنترل پهپاد، می توان به دوربین های عادی و دوربین های مادون قرمز رمز کرد که تصاویری از محیط دوروبر را ثبت می کنند. حسگرهای متعدد نصب شده داخل اطراف پهپاد، تو زمان تصعید به آن اذن می دهند تا دیگر ابزارهای پرنده را از دور مشاهده کند و در زمان فرود همچنین امکان دیدن اجسام نزدیک، همچون دیوارها و درها را فراهم می کنند.



الگوهای یادگیری ماشین به پرنده ی متاخر آمازون اجازه می دهند تا لمحه پرواز، ترافیک هوایی را کشف کرده و بوسیله آن واکنش نشان دهد. اطلاع منطقه ی فرود هم از یکسره وظائف این الگوها است؛ شایان ذکر است که شناسایی خطوط برق داخل منطقه ی فرود، از جمله چالش های بررگی است که سیستم هدایتی پهپاد جدید توانسته بر آن فائق آید. بخاطر انجام این کار، آویشن مدل سازی از الگوهای تصویرسنجی، الگوهای جداسازی و شبکه های عصبی مصرف می درنگ. کیمچی در این رابطه می گوید:احتمالا درون این ماخذ مدرن ترین الگوریتم ها را در جوانمردی داریم.

هر زمان که این پهپاد ملتفت جناب انحصاری خواه یک مانع در نگرش فرود شود، می تواند فرایند فرود را باطل کرده خواه آن را به تعویق بیندازد. به گفته ی کیمچی:بنیانی ترین کاری که این پرنده می تواند انجام دهد، اتخاذ تصمیمی امن داخل زمانی است که با شرایطی پیش بینی نشده مواجه شده است؛ شرایطی که از قبل برای آن ها دستور کار ریزی نشده است.

تیم توسعه دهنده ی این پرنده از تکنیک جدیدی به اشتهار «اطلس برداری و تبعه سازی تصویری هم زمان» بی قراری استفاده می کنند. در صورت عدم دسترسی به معلومات GPS خواه داده های مکانی قبلی، این تکنیک به پهپاد اجازه می دهد تا نقشه ای از فضا کنونی خود تهیه درنگ. کیمچی می گوید:ترکیب توانایی های ادراکی و تنوع الگوریتم ها همان چیزی است که ایمنی اختصاص ای را برای جهیز ما به ارمغان می آورد.

درون زمانی که پهپاد تو حال حرکت به جانب محل تحویل مرسوله ها خواه انبار است، لازم است تا داده های دریافتی از طولانی حسگرها و خروجی تمامی الگوریتم ها با یکدیگر تطبیق داشته باشند. درون صورت بروز هرگونه مشکل، پهپاد می تواند مأموریت را بطلان درنگ. کیمچی می گوید:کامل بخش های جهیز باید تشخیص دهند که امکان امتداد ی کار بود دارد.

در صنعت هوانوردی، به کارگیری جهیز های پشتیبان کاملا رایج است؛ اما کیمچی تأکید می یواش که رویکرد آمازون از بوسیله کارگیری سیستم های پشتیبان فراتر می جوی. کیمچی عظمت تنوع حسگرهایی که مستقل از یکدیگر فعالیت می کنند را مورد تأکید فراغت می دهد. بخاطر مثال، پهپاد متاخر آمازون تنها از یک حسگر برای گلچین زاویه ی حمله کاربرد می کند؛ اما می تواند از روش های دیگری همچنین بخاطر پیمانه گیری این متغیر مصرف یواش.



هرچند آمازون هنوز آماده محو تا درون وابستگی با تمام جزئیات سخت افزاری این پرنده گپ کند؛ اما بوسیله ادعای کیمچی، در این پهپاد از بیش از یک سیستم عامل و معماری پردازنده بهره گرفته شده است.

آنچه پرنده ی متاخر آمازون را به یک پهپاد کامل دگرگونی می کند، یک پارچه سازی طولانی حسگرها، درایت تقلبی و طراحی خاص این پهپاد است. برای مثال، این پرنده می تواند شبیه اکثر پهپادهای مدرن، تا اینکه با از فرمان افتادن یکی از ملخ ها، همچنان به پرواز امتداد دهد؛ اما درون فداکار شرایط می تواند با حیات از دست رفتن دو ملخ همچنین به کار خود ادامه دهد. جالب تر اینکه برخلاف ابدی پهپادها، این پرنده ی جدید می تواند مانند هواپیماها در حالت Glide (تصعید بدون نیروی اتومبیل) نیز قرار گیرد.درک قدر یا بهای چیزی ساختگی مستقل؛ وجه تمایز پهپاد متاخر آمازون

وقتی که زمان فرود آمدن فرا می رسد، این پهپاد از هوش جعلی برای یافتن جا فرود کم ارزش و امنیت استفاده می کند؛ مکانی دور از انسان ها و دیگر اشیاء. مهم تر اینکه امکان انتخاب محل فرود کنف بدون داشتن اطلاعات مکانی سابق نیز وجود دارد.

برای دستیابی بوسیله این توانایی، آویشن ترقی دهنده از هوش مصنوعی بخاطر ارزیابی بسیار از۵۰ هزاره وضعیت مختلف استفاده کرده است. شبیه سازی های دینامیک سیالات که برای نقشه کشی این پهپاد ادا شده اند نیز نیازمند ۳۰ میلیون ساعت پردازش بوده و به کمک پلتفرم رایانش ابری آمازون بوسیله ایفا فصیح است. میلیون ها مانند سازی همچنین برای بررسی موقعیت حسگرها و سرما آن ها و انتخاب لنزهای مناسب به انجام رسا اند تا درون هر مورد بهترین گزینه ها برگزینی شوند. کیمچی درون این وابستگی می گوید:نیکوترین سازی [پهپاد] بدین معنی است که کلکسیون ای مناسب و متنوع از حسگرها را انتخاب کنیم و [بدانیم] چگونه آن ها را پیکربندی کنیم. تو این حالت هموار بی قراری جهیز های پشتیبان را داخل جوانمردی داریم و غم از تنوع بهره می بریم. چه از نظر ابزارهای فیزیکی و چه از نظر الگوریتم ها.



آویشن توسعه دهنده ی این پهپاد هزاران حرکت دورانی ی مشابه سازی رقیق افزاری را نیز اجرا کرده اند. در این شبیه سازی ها، سطوح متحرک فعال می شوند و حسگرها نیز محیط هایی شبیه سازی شده را مورد پایش قرار می دهند. بااین حال، کیمچی داده ها بیشتری داخل رابطه با این شبیه سازی ها عرضه نکرد. بوسیله سرود حصول اطمینان از مناسب بودن الگوهای تحلیلی و محاسبه ای، تیم طراحی کننده این پرنده ی جدید را در دنیای اصلی نیز مورد آزمایش قرار داده است. کیمچی در این رابطه می گوید:الگوهای تحلیلی و شمارش ای ما بسیار ژرف هستند؛ اما با دنیای واقعی تطابق کامل ندارند. دنیای واقعی، اصلی ترین منبع رویدادهای پیش بینی نشده است.

هنوز زمان دقیق مصرف ی عملیاتی از این پهپاد مشخص نیست؛ اماه به گفته ی جف ویلکی، مدیر جهانی کسب وکار مصرفی آمازون، احتمالا تو ماه های آینده گواه رساندن کالاها به مشتریان توسط این پرنده خواهیم حیات.مقاله ی مرتبط:آمازون قابلیت ارسال یک روزه کالا بوسیله ۷۲ درصد از انباشتگی ایالات متحده را دارد

باید بوسیله خیال داشته باشیم که در حال فراهم نیز در انگلستان، آمازون از پهپادها برای تحویل کالا کاربرد می کند؛ پس دلیلی وجود ندارد که درون دیگر کشورها دست بوسیله چنین اقدامی نزند. با حیات وجود قوانین سخت گیرانه در ایالات متحده برای استعمال از این داخل ها، بوسیله گفته ی ویلکی، آمازون در حال تعامل با مراجع قانونی است تا مجوزهای لازم برای شروع فعالیت جهیز تحویل کالا با پهپاد را قبض کند.

استفاده از پهپاد ها می تواند عمه ی توشه دیگری برای کسب وکار آمازون باشد. به ادعای این شرکت، این پرنده ها می توانند اجسامی با وزن تقریبی ۲کیلو و ۲۶۰ گرم را در مدت زمان تقریبی ۳۰ دقیقه بوسیله نشانه برسانند. این توانایی موجب چیرگی آمازون بر فروشگاه های فیزیکی خواهدشد و مشتریان بیشتری را به جانب خرید آنلاین سوق می دهد.بیشتر بخوانید:تویوتا با ارزش ترین برند خودروساز جهان باقی مانداپل، آمازون، گوگل و فیسبوک به عقب حکمرانی ابدی بر دنیای فناوری هستند؟DJI Studio پهپاد پیشرفته STORM با قابلیت محموله دوربین ۱۸.۵ کیلوگرمی را معرفی کرددکمه های غیرفعال سازی؛ راهکار غول های فناوری بخاطر حفظ حریم خصوصیاخذ نماد متکی الکترونیکی (ای تشبیه کردن) پولی شد
  • ۹۸/۰۳/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی