سل تل

زرد زخم، نوعی عفونت پوستیِ به شدت عالمگیر است که بیشتر در نوزادان و کودکان دیده می شود. این عفونت معمولا به لباس ضغطه های قزل روی پوست، به ویژه در ناحیه دماغ و دندان یا پاها و مشت ها، نمود پیدا می یواش. این طور زخمی می ترکد و غلاف رویین آن به رنگ زرد درمی آید. برای پیشگیری از اشاعه زرد گزند به دیگران از آنتی بیوتیک استفاده می شود. معمولا ۲۴ زمانه سپس از شروع درمان با آنتی بیوتیک دیگر امکان پاشیدن بیماری به سایرین وجود نخواهد داشت. در این مدت باید بیمار را از دیگران دور نگه دارید تا بلای ناگهانی بوسیله اشخاص دیگر نقل مکان نشود. حتما بخوانید:درمان تبخال؛ علائم و علل ایجاد آندرمان آفت دندان با ۲۰ روش آسان و مؤثر خانگیدرمان زگیل با انواع سیاق های شوهردار و پزشکی تیر های زرد فاجعه چیست؟

از مقصد ها و علائم متداول زرد زخم می توان به زخم های قرمزرنگی اشاره کرد که بوسیله سادگی جزء می شوند، ترشحاتی از آنها خارج می شود و غلاف کبود شدگی ها بوسیله رنگ زرد در می آید. زخم ها معمولا درون دوروبر دهان و دماغ شکل می گیرند، اما از طریق انگشتان به قسمت های دیگر بدن و نیز لباس ها و وسایل انحصاری فرد مثل حوله حزن منتقل می شوند. خارش و آزردگی ناشی از ضرب زرد معمولا چندان قطعی نیست.

نوع دیگری از زرد زخم موسوم به ایمپتیگوی بولوس (bullous impetigo) بود دارد که باعث تشکیل تاول های مبصر تری روی بدن نوزادان و خردسالان می شود. شکل پیشرفته تر لطمه زرد هم اِکتیما نام دارد. تو این شکل از بیماری، زخم های پوستی عمیق ترند. خدشه های پرآب و چرکی اکتیما دردناک هستند و بوسیله جراحت های وخیم تر تحول می شوند.

اگر درباره ابتلای فرزندتان به زرد زخم دچار تردید هستید، به پزشک خانوادگی، پزشک عمومی یا فنی پوست مراجعه کنید. دلایل ابراز زرد زخم چیست؟



تماس با میکروب این مصیبت از عادت وفاق با محدودیت مبتلا خواه لمس کردن افزار او قرین ملحفه، حوله و حتی ادوات بازی هایش هم باعث درگیر شدن با زرد فاجعه می شود. عوامل ابتلا به زرد زخم

عواملی که ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند به شرح ذیل هستند: سن: این دشوار معمولا تو کودکان بین دو تا شِش سال رخ می دهد؛ فضا های بهم خورده: انتقال بیماری های پوستی معمولا درون هوا های اشفته مانند مدرسه و مهدکودک بیشتر است؛ آب و هوای گرم و مرطوب: مسری زرد تباره در محیط های گرم و مرطوب یا در تابستان ها بیشتر است؛ ایفا برخی از ورزش ها: اجرا برخی از ورزش ها متشابه کشتی و فوتبال که تماس بدنی افراد با بی قراری بیش است نیز می تواند موجب بروز زرد فاجعه شود؛ شکاف و ترک خوردگی پوستی: باکتری های این بیماری از ضابطه بریدن شاگرد از زخم و گزیدگی خواه انشقاق حزن وارد پوست می شوند.

بزرگسالان مبتلا به دیابت خواه کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند هم بیشتر در خطر ابتلا به اکتیما هستند. مالیات و خطرات ناشی از زرد فاجعه چیست؟



زرد زخم معمولا بیماری خطرناکی تراشیدن و زخم های ناشی از آن داخل حالت عفونت نه چندان جدی و بدون جراحت های سنگین، درمان می شوند. از خطرات نادر این بلای ناگهانی می توان به موارد زیر رمز کرد: سلولیت (عفونت لیف): عفونت های موکد و شدید، بافت های والا پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند به جریان خون یا چروک های لنفاوی بدن وارد شود. اگر سلولیت درمان نشود، خطر اجل غم حیات خواهد داشت. مشکلات کلیوی: یکی از انواع میکروب هایی که زرد صدمه ایجاد می کند باعث بروز مشکلات کلیوی بی قراری می شود. جراحت: زخم های شاگرد از زرد زخم می توانند موجب بروز جراحت شوند. پیشگیری از بلای ناگهانی زرد ضغطه چگونه است؟

تمیز نگه داشتن پوست، نیکوترین متد پیشگیری از این بیماری است. برای جلوگیری باید قدیم صدمه های موجود روی پوست، گزیدگی حشرات، بریدگی ها و خراشیدگی ها را بشویید و تمیز نگه دارید. بخاطر جلوگیری از واگذاری باکتری های روی پوست به نواحی مختلف بدن باید: نواحی خدشه را بوسیله آرامی با صابون ملایم و آب، شست وشو بدهید و بعد با یک گاز استریل روی آن را بپوشانید. لباس ها، ملحفه ها و حوله بی مانند مریض را هر روز شست وشو بدهید و نگذارید که اعضای دیگر قوم از آنها مصرف کنند. هنگام پماد زدن پیاده شدن روی زخم ها از دستکش استفاده کنید و بعد از آن مشت ها را تمیز بشویید. برای اینکه صغیر مشغول بوسیله زرد گزند با خاراندن تباره هایش دچار آسیب های بیشتر نشود، ناخن هایش را کوتاه کنید. دست هایتان را بیش بشویید. اگر صغیر تان بوسیله زرد زخم مبتلا شده تا اطلاع ثانوی پزشک مبنی به خشکی امدن مسری نبودن بیماری، او را در منزل نگه دارید. تشخیص و درمان زخم زرد چگونه است؟

امتیاز کبود شدگی زرد معمولا از طریق معاینه زخم های ناخوش صورت می گیرد و در این وعده نیازی بوسیله اجرا آزمایش های ویژه نیست. اگر مصرف آنتی بیوتیک ها منجر به بهبود ناسالم نشد، پزشک باید ابگونه درون فاجعه ها را میزان برداری بطی ء و بعد از بررسی داخل آزمایشگاه، مصرف آنتی بیوتیک مفت آن را فتوا کند. چندی از انواع میکروب زرد تباره نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاومت می کنند.

درمان این مصیبت با استعمال پماد یا بذل آنتی بیوتیک عمل می شود که مستقیما روی کبود شدگی ها مالیده می شود. نخست باید نواحی آلوده بوسیله کبود شدگی را تو آب گرم بگذارید خواه با کمپرس آب گرم، غلاف های کبود شدگی را از آن کشور جدا کنید. با از بین رفتن پوسته ها، امکان جذب و تاثیر پماد و موهبت در پوست بیشتر می شود.

اگر تعداد زخم هایتان بیشتر از یک مورد باشد، احتمالا پزشک برایتان داروهای خوردنی تجویز می بطی ء. حتی اگر قبل از فرجام گرداگرد درمان، ضغطه هایتان خوب شده اند، باز غصه مصرف داروها را قطع نکنید. با این کار بوسیله عود نکردن بیماری و محکم نشدن میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک ها کمک می کنید. داروها و درمان های شوهردار را می شناسید؟



بخاطر علاج ضرب هایی که محدود هستند و به نواحی مختلف پوست سرایت نکرده اند، مصرف از آنتی بیوتیک های بدون نسخه ای مانند پماد باکیتراسین (bacitracin) غصه کفایت می یواش. فراغت دادن باندی که به زخم نمی چسبد حزن جلوگیری کننده از ارجاع آن به نواحی دیگر بدن می شود.

قبل از مراجعه به پزشک بخاطر خودتان یا فرزندتان باید از پزشک درباره اقداماتی بپرسید که مانع از انتقال بیماری به افراد دیگر حاضر در مطب می شود. قبل از عدول کردن نزد پزشک، موارد دون را بی قراری در دیدن بگیرید: آماج ها و علائمی که خویشتن یا فرزندتان دارد؛ طولانی داروها، مکمل ها یا ویتامین هایی که بیمار کاربرد می کند؛ داده ها کامل درباره وضعیت جسمانی مثلا اگر دچار بیماری یا مشکل دیگری هستید حتما با پزشک گفتگو کنید. استفسار های تان از پزشک را از قبل آماده کنید. چه پرسش هایی را با پزشک مطرح کنید؟ موجب ماجرا زرد گزند چیست؟ آزمایشی برای قطعی شدن نمره حاجت است؟ بهترین اقدام درمانی چیست؟ برای پرهیز از سرایت کبود شدگی بوسیله نواحی دیگر بدن چه باید کرد؟ در ثانیه و بعد از بهبود زخم چه باید کرد؟

هر سئوال دیگری هم داشتید، حتما از پزشک بپرسید. پزشک چه سئوال هایی خواهد داشت؟

پزشک هم احتمالا پرسش هایی مثل موارد مافوق از شما خواهد داشت: گزند ها از چه زمانی روی غشا پدیدار شدند؟ زخم ها در شروع فاش شدن، چه شکلی داشتند؟ آیا اخیرا در نواحی زخم، بریدگی، گزیدگی یا زخمی داشته اید؟ کسی از اشخاص خانواده تان به زرد ضغطه مبتلا بوده است؟ آیا قبلا بوسیله زرد زخم دچار بوده اید؟ تو ادامه بخوانید: نقطه گوشتی چیست و چطور تداوی می شود؟

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری حجم ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها



صلح و صفا ارزشمندترین دارایی انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
  • ۹۸/۰۳/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی