سل تل

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، شرکت آمازونبا ارسال ایمیلی بوسیله کاربران خود از تعطیلی سرویس داستان نویسی خویشتن خبر رحم. آمازون اپلیکیشن استوری خویشتن را درون سال ۲۰۱۵ برای انتشار داستان‌ها و نوشته‌های کاربرانش راه‌اندازی کرده بود. کاربران این سایت را معمولاً نویسندگان کمینه نامی تشکیل می‌دهند که به کمک آمازون می‌توانند داستان‌های خود را منتشر کنند و به فروش برسانند.
 
آمازون در این ایمیل بوسیله کاربرانش گفت است قبل از تاریخ ۳۰ ژوئن سال ساری داستان‌های خود را بارگزاری کنند در برابر بعد از این تاریخ دسترسی بوسیله شمار کاربری نویسندگان دیگر مقدور نخواهد بود.
 
آمازون جهت خاصی برای تصمیم به تعطیلی سرویس رمان نویسی خویشتن نمایش نکرده است ولی ظاهراً این غرض آمازون باید با رسوایی اخیرش در تقلبی بودن داستان‌های منتشر شده درون این سایت ارتباط داشته باشد.
 
دزدی ادبی سخن سنج برزیلی در سایت آمازون افتضاح بزرگی بخاطر این سایت و خدمات مربوط بوسیله کتاب‌های الکترونیک این شرکت به همراه داشته است. کریس سیرویا نویسنده برزیلی این سرویس به ربایش ادبی متهم شد که ابتدایی بار با کپی کردن نوشته‌های رمان کورتنی میلان به نام جنگ دوکس صریح شد.
 
بسیاری از کاربران آمازون این اقدام نویسنده برزیلی را محکوم کردند و تا اینکه هشتکی برای ربایش ادبی در آمازون (CopyPastCris) ایجاد کردند. مسئولان آمازون سپس از این فضاحت تحقیقات گسترده‌ای در نوشته‌ها و داستان‌های منتشر شده در سرویس‌ آنلاین این شرکت آغاز کردند که ۹۵ کتاب از ۴۳ نویسنده مصنوعی شناخته شد.
  • ۹۸/۰۲/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی