سل تل

از زمانی که دو استاد بزرگ استراتژی، چان کیم و رنه مابورنیا، در سال ۲۰۰۵ تاریخچه «استراتژی اقیانوس آبی» را نوشتند برنگ خون داخل استراتژی تجاری شرکت ها به وجود آمد و شریک شدن ها به متعاقب یافتن اسلوب هایی برای خروج از اقیانوس سرخ و ورود به اقیانوس آبی هستند؛ یعنی جایی که رقابت در آن کمتر است یا اساسا وجود ندارد.

کتاب «استراتژی اقیانوس آبی» موفقیت بی نظیری تجربه کرد و تا زمان نگارش این مقاله، متجاوز از چهارمیلیون نسخه از آن فروخته و به ۴۴ زمان مختلف دنیا ترجمه شده است. از زمان نگارش کتاب، کیم و مابورنیا برای اجراکردن ایده های خویشتن درون شرکت های کوچک و مبصر یا شرکت های انتفاعی و جاهل انتفاعی و دولتی سعی زیادی کرده و خراج این تکاپو ها را در کتابی به نام «لول به لفظ اقیانوس آبی» گرد آورده اند.  خلاصه ی تاریخچه

تاریخچه «حرکت به لفظ اقیانوس آبی» نیز مانند کتاب «استراتژی اقیانوس آبی» انباشته از شهید ها و معیار های عملی است که استراتژی اقیانوس آبی در آن پیاده شده است. از ایده پل مک آلیندین و زحل پادشاه برای خلق کردن ارکستر ملی جوانان عراق محزون تا شرکت چندملیتی سِب. ارکستر ملی جوانان عراق توانست میراث غنی موسیقی کُردی و عربی عراق را در اروپا به عرضه بگذارد و شرکت چندملیتی سِب توانست با نوآوری خود و ساخت اکتی فرای، برنگ خون داخل صنعت وسیله های قزل کردنی ایجاد درنگ. ابتیاع تاریخ با کد تخفیف zoomit

در تاریخ حاضر، نویسندگان سه گانه مؤلفه ی اصلی را بررسی می کنند. این مؤلفه های عبارت اند از: ذهنیت: نویسندگان دریافتند مشابه مدیریت چابک، استراتژی اقیانوس آبی همچنین به دگرگونی ذهنیت ها بستگی زیادی دارد. این تبدیل بسط کرانه های ذهنی و درک تغییرات موجود در بازار را محتوی می شود. ابزارها: کسانی که مظفر شده اند استراتژی اقیانوس آبی را بوسیله طور نظام مند پیاده سازی کنند، در استفاده ی عملی از ابزارها به شدت قدیر بوده اند. درواقع، می توان گفت پیاده سازی استراتژی اقیانوس آبی در قالب پیشنهاد جدید تجاری، مهم ترین مقدر شدن تو لول به سوی اقیانوس آبی است. بشریت: مجریان مظفر استراتژی اقیانوس آبی فرایندی انسان گرایانه را بوسیله مخاطبان القا می کنند. این روش به افراد اطمینان می دهد روند ارتکاب کارها صرفا برپایه ی ایجاد منفعت حلق و نیازهای آن ها را همچنین مدنظر فراغت داده است.



درادامه، نویسندگان پنج دامنه رادیکال برای لول به سوی اقیانوس آبی را بیان می کنند. داخل اینجا، فرایندی پنج وهله ای برای بازتولید نظام مند استراتژی اقیانوس آبی روبه رو هستیم. این فرایند نشان می دهد چگونه می استعداد استراتژی اقیانوس آبی را حتی در بروکراتیک ترین سازمان گیرافتاده در اقیانوس سرخ متد اندازی کرد. مقاله های مرتبط: افسانه های استراتژی؛ شماره ۵: استراتژی باید ساده باشد آیا برای کسب و کار خود استراتژی دارید؟

گام نخست: گزینش مکان مناسب برای شروع و ساختن آویشن اقیانوس آبی

گام دوم: روشن شدن وضعیت فعلی سازمان

شلنگ سوم: کشف دردسرهای پنهانی که پیمانه ی صنعت شما را محدود می کند و کشف اقیانوسی از غیرمشتری ها

قدم چهارم: بازسازی نظام مند مرزهای میدان و ایجاد فرصت های جایگزین اقیانوس آبی

دامنه پنجم: انتخاب حرکت اقیانوس آبی و اجرای کندرو آزمون های بازار نهایی سازی و نخست حرکت به لفظ اقیانوس آبی

این طولانی ماجرا نیست؛ زیرا پس از ساختن اقیانوس آبی سایر انبازی ها و رقبا نیز بوسیله سرعت وارد این اقیانوس می شوند و این اقیانوس آبی را نیز پس از مدتی به اقیانوسی سرخ تبدیل می کنند. پس چاره ی کار کجاست؟ مدیران همکاری باید درون باشگاه ی نوآورانه ی بی نهایت قرار بگیرند تا بتوانند به طور مداوم بازارهای متاخر و اقیانوس های آبی جدید ساختن کنند. تنها داخل این رخساره است که می نبوغ به بقای شرکت امیدوار بود. باوجوداین، این کار بسیار دشوار است؛ چراکه شرکت سازنده ی اقیانوس آبی به شدت شوق دارد آن را حفظ کند؛ ازاین رو، به سختی به ظهر خلق نوآوری می رود.

درباره ی همکاری های بزرگ با بروکراسی پیچیده نیز همین مشکلات وجود دارد. در این شریک ها، هرگونه غرض بخاطر تغییر استراتژی شریک شدن را باید مدیران ممتاز رتبه بگیرند و همین حکم دگرگونی را متجاوز کُند و گاهی تا اینکه ناممکن می بطی ء. با تمام این مشکلات، نویسندگان تاریخ ادعا می کنند این کتاب می تواند مشکلات شرکت های مبصر با بروکراسی های تیره را نیز با ایجاد تغییر کارمند در آن ها محلول درنگ. کتاب «حرکت بوسیله لفظ اقیانوس آبی» راهنمای جامعی دراختیار ما راحتی می دهد تا هر سازمان با هر نوع ذهنیتی بتواند اختراع مناسب بخاطر ورود بوسیله اقیانوس آبی را صریح یواش. ناگفته نماند این کتاب تفاوت های بروکراتیک درون شرکت های متفاوت را همچنین مدنظر استراحت داده است. معامله کتاب با کد تقلیل zoomit

کتاب «حرکت بوسیله لفظ اقیانوس آبی» نشان می دهد سنخ رهبری موردنیاز برای بسیاری از باهم اتحاد کردن های دولتی دارای چشم انداز کوتاه مدت بسیار متفاوت است. استراتژی مناسب برای این شریک شدن ها ادغام و کاهش خرج ها و برون سپاری است.



 معرفی کردن نویسندگان

دبلیو. کیم چان داخل سال ۱۹۵۱ درون کره بوسیله گیتی آمد و در سال ۱۹۹۲، به فرانسه مهاجرت کرد و در آنجا مدیر چند انبازی مهم فرانسوی متشابه اینسید (INSEAD) شد. فرانسه بخاطر کیم فرصت همکاری با رنه مابورنیا را فراهم آورد. همکاری این دو نفر تو انجمن اقتصاد جهانی و روی استراتژی های نوین، در سال ۲۰۰۵ به پاشیدن تاریخچه «استراتژی اقیانوس آبی» و تأسیس مؤسسه ی تحقیقاتی اقیانوس آبی منجر شد. این مؤسسه تا امروز خدمات متنوعی بوسیله شریک های ارشد تکنولوژی دنیا داده است. درباره ی تاریخ

داخل سال ۲۰۱۷، تاریخچه «لول به سوی اقیانوس آبی» با نام کامل Blue Ocean Shift: Beyond Competing – Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth  منتشر شد. تو سال ۱۳۹۸، انتشارات آریانا قلم این کتاب را با برگردان ی سامه نجفی و به قیافه طولانی رنگی روانه ی راسته نشر ایران کرد. بیشتر بخوانید: معرفی تاریخچه هفت طریق مردمان طرز کار جای پا استفان کاوی شناساندن کتاب «رهبران فرجام غذا می خورند» نوشته سایمون سینک معرفی کردن کتاب «قدم زدن روی ماه با اینشتین» جای پا جاشوا فوئر سطر بررسی برای راه اندازی استارتاپ؛ چه کتاب هایی مطالعه کنیم؟ معرفی کردن تاریخ «استراتژی خوب، استراتژی کریه» اثر ریچارد روملت
  • ۹۹/۰۳/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی