سل تل

مصیبت های قلبی-عروقی، علت اجل های بسیاری است و محققان برای کاهش خطر این نوع بیماری ها، روش های مختلفی پیشنهاد می دهند. اخیرا محققان در معاینه های خود به فواید آب گوجه فرنگی برای اشتی دل اثر برده اند. این آویشن تحقیقاتی گواه کاهش تنگ کردن خون و سطح کلسترول درون افرادی که آب گوجه فرنگی مصرف می کنند هم بوده اند ولی اثر آب گوجه فرنگی روی کاهش کلسترول و تنگ کردن خون هنوز کاملا از کار افتادن نشده است. در ادامه، در این ماخذ توضیحات بیشتری نمایش شده است.

حتما بخوانید:ضربان بیرونی نرمال افراد در سنین مختلف چگونه است؟ علل گرفتگی عصب دل خواه آترواسکلروز، علائم، تشخیص و علاج آنطرز تهیه دونات رژیمی خانگی؛ کم ارزش برای سلامت قلب فواید آب گوجه فرنگی

بیشتر آدم برای پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی اقداماتی مانند ترک سیگار انجام می دهند. ولی برخی از عوامل متشابه بالا رفتن سن، خارج از کنترل است و برای سالم نگهداشتن عصب های خونی باید روش های دیگری به کار برد. بنابراین مشهود کردن روش هایی برای کاهش خطر ابتلا بوسیله بلای ناگهانی های قلبی-عروقی بخاطر جوامعی که جمعیت آن تو حال پیر شدن است، جلال دارد.

تغذیه بخاطر سلامتی طاسی بدن که قلب یکی از بخش های آن است، بیش خطیر است. اخیرا محققان برای یافتن روشی آسان و ارزان مقدار برای مراقبت از قلب و حفظ اشتی آن، آب گوجه فرنگی بدون نمک را معاینه کرده اند.

این بررسی علامت داد، گوجه فرنگی حاوی انواع ترکیبات فعال از دیدن بیولوژیکی، متشابه کارتنوئید، ویتامین A، کلسیم و گاما آمینوبوتیریک اسید است که در حفظ کردن سلامت روانشناختی افراد و سلامت فیریکی آنها از جمله، پیشگیری از بیماری های قبلی-عروقی نقش مهمی دارد. بلای ناگهانی تصلب شرایین



بنیادی ترین بلای ناگهانی قلبی-عروقی، تصلب شرایین است و زمانی به حیات می آید که درون عصب های خونی، پلاک های فیبری-چربی جمع می شود. با چشم پوشی زمان این پلاک ها، شاداب نمدار شده و رگ های خونی را باریک می کنند.

وقتی لایه تو رگی رگ های خونی تباره ببیند، فرید به بلای ناگهانی تصلب شرایین، مبتلا می شود. دلایل مختلفی از جمله، فشار خون بالا، دیابت و ارج بالای روغن خون، به این لایه فاجعه می زند.

اگر بتوان این عوامل را کنترل کرد، می توان تا قطع یدکی از سربزرگی ابتلا به تصلب شرایین و مصیبت های دیگر قلبی-عروقی دور ماند.

محققان این بررسی، تو تحقیقات گذشته خویشتن در سال ۲۰۱۵ بوسیله این حاصل روان بودند که نوشانیدن آب گوجه فرنگی بدون نمک به مدت ۸ هفته، از مقدار تری گلیسیرید در خون زنان میانسال می کاهد. تری گلیسیرید، نوعی روغن است که مقدار بالای آن در رگ های خونی موجب ابتلای فرد به مصیبت تصلب شرایین می شود. ۱ فنجان آب گوجه فرنگی در روز

بوسیله طور کلی ۱۸۴ مرد و ۲۹۷ زوجه درون این بررسی شریک شدن کردند. آنها به مدت یک سال، هر روز هرقدر که می خواستند بوسیله آب گوجه فرنگی بی نمک دسترسی داشتند و داوطلبان شریک کننده یومیه به طور متوسط، ۲۱۵ میلی متر، معادل کمتر از یک فنجان، آب گوجه فرنگی مصرف کردند.

محققان در ابتدای رسیدگی و پایان آن، یکسری از موارد از عموم فشار خون، سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون و همچنین گلوکز ناشتای پلاسما (قند خون ناشتا) داوطلبان را اندازه گیری کردند.

آنها نیز اطلاعات مربوط به ۹۴ داوطلب که بوسیله پرفشاری خون مبتلا بودند یا تو بار قبل از آن قرار داشتند، را بررسی کردند. البته باید گفت، فشار خون ارتفاع برای تشخیص بیماری پرفشاری خون کافی نیست.

تنگ کردن خون افراد باهم اتحاد کردن کننده داخل این تحقیق، پس از یک سال مصرف آب گوجه فرنگی، به طور چشمگیری کاهش نشان داد و متوسط تنگ کردن خون سیستولیک آنها از ۱۴۱,۲ به ۱۳۷ میلی متر جیوه رسید. نیز متوسط فشار خون دیاستولیک از ۸۳,۳ تا ۸۰,۹ میلی متر جیوه پایین آمد.

بنابر راهنمایی های انجمن قلب آمریکا، این تغییر در فشار خون می تواند وضعیت پرفشاری خون افراد شریک کننده تو بررسی را که داخل بار ۲ صبر داشت، بوسیله وهله ۱ بازگرداند و تنگ کردن خون آنها را تو اندازه بهتری استراحت دهد.

این اثرات در هر دو جنس زن و مرد داخل سنین مختلف مساوی وجود. عدم تاثیر آب گوجه فرنگی روی گلوکز خواه لطافت گلیسیرید



این محققان در به خشکی امدن بررسی فواید آب گوجه فرنگی روی بهبود بیماری های قلبی-عروقی، متابولیسم گلوکز تو ۶۲ داوطلب را که به مصیبت حاضر بودن تحمل گلوکز تداوی نشده مشغول بودند، هم تجسس کردند. کاربرد آب گوجه فرنگی در این افراد گشایش چندانی نشان نداد.

۱۲۷ نفر از افراد این دسته هم به بغرنج ناهنجاری لیپید درون خون مبتلا بودند. مصرف آب گوجه فرنگی در درون مقدار تری گلیسیرید خواه لیپوپروتئین پرچگالی خواه کلسترول «خوب» این افراد بی آرامی تغییری ایجاد نکرد.

با اینحال، محققان متوجه کاهش بسیاری درون قیمت لیپوپروتئین کمتر چگالی یا کلسترول «بد» این داوطلبان آزمایش شدند. کلسترول بد یکی از عوامل خلق کردن تصلب شرایین است.

بنیادی نم از همه، محققان با استفاده از پرسشنامه، سبک عمر داوطلبان را زیر نظر داشتند و متوجه شدند که سبک زندگی این افراد در یک سالی که دامن نظر بودند، آنقدر تغییر نداشته که بتواند چنین اثرات خوبی روی آنها بگذارد. محدودیت های مهم این جستار

این تحقیق با محدودیت های مهمی روبه رو بوده است. به دلیل تخصیص کمتر منابع مالی، تعداد کمی از داوطلبان در آن شرکت داشتند. در واقع بررسی های مربوط به ضیق خون، فقط روی ۹۴ نفر ادا شده است.

همچنین باید گفت که همگی شرکت کنندگان درون رسیدگی از شهروندان ژاپن و بطرف خانه کیوریاما بودند. بنابراین نتایج این مطالعه مقدور است روی جمعیت یا نژادهای دیگر مردم نفاق داشته باشد.

درون ضمن محققان به قانون های رژیم غذایی داوطلبان دسترسی نداشتند. گاهی اوقات مقدور است وقتی شرکت کننده ای یک فنجان آب گوجه فرنگی مصرف کند، دیگر بوسیله سراغ خوراکی حاضری دیگری که معمولا چندان سالم نیستند، نرود. بنابراین حذف این خوراکی می تواند علت بهبود سلامتی آن بی مانند شده باشد و ضرورتا بوسیله آب گوجه فرنگی ارتباطی نداشته باشد.

بغرنج دیگر این استفهام این وجود که فقط نیمی از داوطلبان باهم اتحاد کردن کننده در تحقیق، پرسشنامه مربوط به تغییرات مربوط به سبک عمر خود در شروع و سرانجام تحقیق را انباشته کرده بودند. مسلما داخل یک دوره ۱۲ ماهه، سبک زندگی برخی از افراد، مانند بازی کردن و غذای مصرفی شان، تغییراتی نشان می دهد.

البته این بررسی تنها تحقیق روی اثر محصولات گوجه فرنگی در کاهش کار بزرگ بیماری های قلبی-عروقی نیست. به طور شهید محققان دیگر پس از انجام یک معاینه فراتحلیل از ۲۱ تحقیق، به خراج زیر رسیدند:

بنابر شواهد موجود در مورد اثرات محصولات گوجه فرنگی روی عوامل خطر مربوط به مصیبت های قلبی-عروقی، علنی شده است که افزایش کاربرد این محصولات می تواند در کاهش لیپید خون و همچنین فشار خون موثر باشد و روی عملکرد اندوتلیال عروقی اثر مثبت بگذارد. اندوتلیال، نوعی سیتوکین با ساختار پروتئینی است که در رشد و ایجاد ورید های جدید موثر است.

فواید آب گوجه فرنگی روی سلامت دل و عروق کاملا اثبات شده است. اما این مطالعه باید اعاده شود تا از فواید آن روی کاهش فشار و نیز کاهش چربی خون هم مطمئن شویم. تو امتداد بخوانید: چالش سلامت قلب در ۷ روز؛ ۷ قدم برای حفظ کردن سلامت قلب
  • ۹۸/۰۴/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی